Prodavačka, která měla pochybnou minulost se nyní rozhodla vydělávat si na živobytí poctivě. Sotva týden po otevření obchodu se sama stala obětí zločinu. Je to možné? Tuto otázku si jistě klade každý vyšetřovatel, kriminalista či inspektor a bylo by mylné a zavádějící nechat se ovlivnit nehezkou minulostí podezřelé. Vždyť vždy by se mělo vycházet z presumpce neviny, tedy… Tedy až do doby, kdy je pravomocně rozhodnuto o vině podezřelé.
Po celou dobu se snažila Shady, dáma se zrzavými vlasy, přesvědčit inspektora Cala, že z jejího obchodu s luxusními koberci bylo odcizeno několik skvostných kusů koberců. Inspektor Cal se ihned pustil do vyšetřování stejně jako žáci osmého ročníku. V rámci projektové výuky a mezipředmětových vztahů se žáci nejprve v hodině českého jazyka seznámili s textem, který obsahoval i spoustu nepotřebných informací. Paní učitelka Lozertová upozornila na pasáže textu, které jsou nepodstatné a které jsou klíčové pro řešení matematické úlohy, tedy čtení s porozuměním. Následně, v hodině matematiky, byla zapeklitá úloha řešena matematickými nástroji. Na výsledku řešení nesmírně záleží, neboť tento rozhoduje o vině anebo nevině podezřelé. Osmáci zápletku, jako obvykle, správně vyřešili s lehkostí a grácií jim vlastní a paní prodavačka byla shledána…
To už necháme na čtenářích. Pěkné počteníčko.
(kb, Loz)