Základní škola a Mateřská škola Jindřichov, okres Bruntál
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Vážení rodiče, v 11:00 hodin vás zveme na vystoupení dětí z MŠ Vysoká a také MŠ Jindřichov na vánočních trzích v Jindřichově😊.
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Mikulášská nadílka 5.12.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Do naší mateřské školy dnes zavítal vzácný host – Mikuláš, kterého doprovázel i trochu rošťácký čertík. Děti se na jejich návštěvu poctivě připravovaly. Společně zazpívaly veselé mikulášské písničky a přidaly i několik krátkých básniček, které se s nadšením naučily. Přestože se některé děti trochu bály čerta, všechny situaci statečně zvládly. Mikuláš je pochválil za jejich odvahu i snahu. Děti navíc slíbily, že se polepší, budou poslouchat rodiče i paní učitelky a pokusí se omezit své malé zlozvyky. Na závěr všechny děti dostaly sladkou nadílku a odcházely s úsměvem. Tímto bychom chtěli poděkovat p. Michálkové a p. Příhodové za mikulášský sponzorský dar pro děti , a také vedení ZŠ a MŠ Jindřichov za mikulášské balíčky, které děti obdržely.

Žáci ZUŠ rozzářili mateřskou školu mikulášským vystoupením 4.12.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Mateřskou školku v Jindřichově navštívili žáci ZUŠ z Města Albrechtic, aby dětem zpříjemnili adventní čas milým mikulášským vystoupením. Mladí muzikanti a herci se převlékli do kostýmů Mikuláše, čerta a anděla a přivezli s sebou spoustu dobré nálady a sváteční atmosféry.
Děti se nejdříve zvědavě dívaly, když do třídy vstoupil Mikuláš s čerty a anděly – všechny postavy byly ale moc milé a žádného strachu nebylo třeba. Žáci dětem zazpívali krásné písničky, naučili je krátkou básničku. A pak přišla řada na naše děti! Ty se s velikou radostí zapojily a ukázaly, co umí – zatancovaly, zazpívaly adventní písně i vánoční koledy a dokonce pohybově ztvárnily básničku Anděl. Bylo pěkné sledovat, jak se obě strany podporují, smějí se a navzájem tleskají.
Moc děkujeme ZUŠ Město Albrechtice za jejich čas, talent a přátelskou návštěvu v naší školce a přejeme všem šťastné a veselé Vánoce.

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Vánoční vystoupení u rozsvícení stromu v obci Vysoká 30.11.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Adventní čas v naší školce začal kouzelným zážitkem. Děti vystoupily na tradiční akci Rozsvícení vánočního stromu v obci Vysoká, kde s nadšením předvedly pásmo plné písniček, básniček a tanečků. Svým vystoupením potěšily nejen rodiče, ale i další občané obce, kteří je odměnili vřelým potleskem.
Děti si pro všechny připravily i vánoční poselství doplněné o drobný dáreček, aby šířily radost a sváteční náladu.
Po krásném programu přišla návštěva Mikuláše v doprovodu anděla a čertů. Děti prokázaly odvahu a za svou šikovnost i statečnost obdržely odměny a sladkosti.
Úplný závěr večera patřil slavnostnímu rozsvícení stromu, které rozzářilo celou obec, a nechyběl ani krásný ohňostroj, jenž završil tento výjimečný adventní okamžik plný světýlek a dětské radosti. 🎄✨🎆

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Co dokáží moje ruce 2. 30.11.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Také druhý týden jsme se věnovali objevování šikovnosti a síly našich rukou. V centru domácnosti si děti vyzkoušely přípravu těsta a společně pekly voňavé vafle. Míchaly, nalévaly, obracely a nakonec si s nadšením pochutnaly na vlastnoručně připravené dobrotě. Během stavebních aktivit jsme si úkol ztížili a děti stavěly konstrukce pouze jednou rukou, čímž poznaly, že ruce musí často spolupracovat. Ve skupinkách pak stavěly podle návodu a učily se domlouvat, plánovat i vzájemně si pomáhat. Spolupráce byla potřeba i při stavění složitějších modelů podle předlohy – radost z dokončené stavby byla obrovská!
‚Velkou výzvou byla také zkouška síly – děti si změřily svoji ruční sílu v závodu přetahování lana i při dalších soutěživých hrách. Fandily si, nevzdávaly se a objevovaly, že ruce nejsou jen na kreslení a skládání, ale mají i skutečnou sílu.
Kreativitu jsme zapojili při výtvarné činnosti, kdy děti vytvořily strom z otisků svých dlaní. Každý strom byl originální a plný barev, stejně jako jsou originální i naše ruce. V rámci smyslových a experimentálních aktivit děti poznávaly zvláštní vlastnosti nenewtonské kapaliny – zkoušely ji mačkat, nechaly ji protékat mezi prsty a sledovaly, jak mění své chování podle síly stisku. Protože už zkušenosti s obvazováním měly, zkusily si další výzvu – pracovat s obvázaným palcem. Zjistily, že i jeden malý prst je pro nás velmi důležitý při držení předmětů nebo běžných činnostech.
Nezapomněli jsme ani na části těla – děti se naučily určovat části ruky a paže a společně si spočítaly, kolik máme prstů na obou rukou. Procvičily si tím počítání i uvědomění vlastního těla.
V závěru týdne jsme se vydali do přírody a společně ozdobili strom pro zvířátka, aby v zimě neměla hlad. Povídali jsme si o tom, že i pomoc druhým děláme nejčastěji rukama. A protože nám počasí přálo, užívali jsme si sníh i zimní radovánky – koulování, stopy ve sněhu i smích na čerstvém vzduchu.
Dva týdny s tématem ruce dětem přinesly spoustu poznání: že ruce pomáhají, tvoří, měří, spolupracují, pečují i mají sílu. A také, že když je spojíme dohromady, dokážou úplně nejvíc.

Co dokáží moje ruce 1. 30.11.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Ruce jsou našimi každodenními pomocníky a v rámci tematického bloku „Co dokážou moje ruce“ měly děti možnost objevovat jejich sílu, důležitost i šikovnost. Nejdříve jsme se ponořili do dramatizace pohádky Paleček a jeho kamarádi, při které si děti hravou formou zopakovaly názvy prstů. Společně jsme si povídali o tom, jak moc jsou pro nás ruce v životě důležité – pomáhají nám jíst, hrát si, tvořit, pomáhat druhým i poznávat svět kolem nás.
Děti také zjišťovaly, kdo všechno pracuje rukama. Došly k závěru, že bez šikovných rukou by svou práci nemohli dělat například kuchaři, lékaři, kadeřnice, malíři, zedníci nebo i naši rodiče a paní učitelky.
Velký úspěch měla i společná příprava a pečení skořicových šneků. Děti těsto válely, sypaly skořicí, motaly, a nakonec si na svém výtvoru i pochutnaly. Při dalších aktivitách jsme intenzivně procvičovali jemnou motoriku – manipulací s drobnými předměty, navlékáním, mačkáním i skládáním.
Pomocí měření, obtisků a porovnávání děti objevovaly rozdíly mezi svými rukami – kdo má větší či menší ruku, kratší nebo delší, s delšími či kratšími prsty. Vyzkoušely si také praktické činnosti, jako je věšení a skládání prádla, které vyžadovaly soustředění i zručnost.
V závěru týdne si děti otestovaly svou rychlost a šikovnost při obvazování ruky kamaráda. S velkou vážností i nadšením pomáhaly jeden druhému a učily se spolupracovat i pečovat o ostatní.

Pečení perníčků 19.11.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
V mateřské škole jsme si společně s dětmi a jejich rodiči užili voňavé a tvořivé odpoledne. Ve třídách se rozvonělo čerstvé těsto a děti spolu s rodiči nadšeně vykrajovaly nejrůznější tvary perníčků. Po společné práci jsme perníčky upekli a všichni měli možnost je  ochutnat. Následující den děti pokračovaly v tvoření v Centru domácnosti podle programu Začít spolu. Perníčky zdobily bílkovou polevou, perličkami i cukrovými ozdobami. S velkou pečlivostí a radostí vytvářely vlastní malé „cukrářské“ výtvory.
Hotové perníčky si děti nejen ochutnaly, ale některé si také pyšně odnesly domů, aby se pochlubily svým rodičům.

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Martin klepe na dveře 14.11.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
V uplynulém týdnu se děti v naší mateřské škole ponořily do předvánoční atmosféry spojené se svátkem sv. Martina. Hned na začátku týdne se děti seznámily s legendou o sv. Martinovi. Příběh si společně převyprávěly, zdramatizovaly a následně skládaly jeho dějovou posloupnost tak, aby si upevnily hlavní myšlenky a porozumění celému ději. Vyprávění je vedlo také k zamýšlení nad tím, co znamená laskavost, soucit a umění se rozdělit. Velkou část aktivit provázelo tvoření – děti vyráběly husy nejrůznějšími výtvarnými technikami a společnými silami vytvořily i jednu velkou sněhovou vločku, která nyní zdobí prostory naší školky. K tématu zimy se vztahovaly i další úkoly: třídění vloček a podkoviček podle velikosti, lovení sněhových vloček z vody nebo porovnávání, zda je těžší podkova, nebo peří., měření teploty ve třídě a venku.
Pozornost jsme věnovali také tradicím a pranostikám spojeným se sv. Martinem. Děti se dozvěděly, proč se říká, „Na svatého Martina, kouřívá se z komína“, „Husa o Martině nejpěkněji zpívá“, a že „Martin přijíždí na bílém koni“, a zda se tato pranostika letos naplní. Z kostek stavěly cestu pro Martina a v herně vyhledávaly schované podkovičky.
Nezapomněli jsme ani na rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky – děti procvičovaly ruku při psaní základních grafomotorických prvků a zároveň si užily i společné pečení svatomartinských rohlíčků, které provoněly celou školku. Týden byl plný radosti, tvořivosti i nových poznatků. Děti se nejen dozvěděly více o sv. Martinovi, ale zároveň si vyzkoušely mnoho dovedností a učily se vzájemně spolupracovat. Jsme rádi, že se do činností v MŠ zapojují i zákonní zástupci dětí při společném plnění ranních úkolů, které na děti čekají při příchodu do třídy.

Návštěva stáje Jindřichovský dvůr 11.11.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
V rámci environmentálního projektu „S rukama v hlíně a očima na stopkách“ navštívily děti společně s kamarády z jindřichovské mateřské školy stáj Jindřichovský dvůr. Cílem bylo blíže poznat prostředí, kde žijí koně, a dozvědět se více o tom, co tito krásní a ušlechtilí tvorové potřebují k životu. Děti se seznámily s tím, čím se koně živí, jak o ně pečují chovatelé, i k čemu mohou koně lidem sloužit. Největším zážitkem však byla osobní zkušenost – děti si mohly na koně sáhnout, poznat hebkost jeho srsti, cítit teplo těla, vlhkost nozder i charakteristickou vůni. Návštěva se konala v týdnu s tématem svatého Martina, a tak jsme si povídali i o tom, proč se právě s tímto svátkem koně často spojují. Den byl plný nových zážitků, poznání a radosti z přímého kontaktu s přírodou a zvířaty.

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Barevný čas podzimu 7.11.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS
Podzim nám přinesl spoustu barev, vůní i nových zážitků. Děti společně objevovaly krásu podzimní přírody – hledaly různé odstíny barev v listech, plodech i na obloze a tvořily originální výtvory z přírodnin. Učily se rozpoznávat, jaké znaky má právě toto roční období, a připomínaly si i ostatní tři období v roce.
Společně jsme si povídali o čase – jak ho můžeme měřit, jak vypadají hodiny,  jak jdou za sebou dny v týdnu, a při hrách i tvoření jsme si opakovali číslice a jejich tvary. Zkoumali jsme také počasí, které jsme se snažili vyjádřit hudbou i stavbami.
Velkým zážitkem byly podzimní pokusy. Děti zjišťovaly, jak dlouho trvá uvařit vajíčko, pozorovaly, co se stane s listy v octu nebo v sodě, a sledovaly, jak se voda chová ve sklenici s hořící svíčkou a parfémem. Barvami hýřily i naše výtvarné aktivity – tvořili jsme podzimní listy, sušili křížaly, a pozorovali barevný déšť kapající z pěny na holení.
Nezapomněli jsme ani na světlo a stín, se kterými jsme si hráli a objevovali jejich kouzlo. Barevný čas podzimu byl plný poznávání, tvoření i radosti z objevování světa kolem nás. 🌰🍁🍂

Návštěva SVČ Krnov – Oranžový den 5.11.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Ve středu se starší děti z obou našich mateřských škol vydaly do Střediska volného času v Krnově, kde pro ně lektorka připravila zajímavý program s názvem Oranžový den. Celé dopoledne bylo plné pohybu, zábavy a objevování. Děti se zapojily do různých sportovních a motorických aktivit, při kterých si procvičily obratnost, rychlost i spolupráci. Ověřovaly si také znalost základních barev, reagovaly na signály a soutěžily v postřehu. Nechybělo ani veselého tancování, které navodilo skvělou atmosféru. Na závěr si každý vyrobil svůj vlastní voňavý dárek – směs z různých sypaných čajů dle vlastní volby. Děti si domů odnesly nejen dáreček, ale především spoustu nových zážitků a radosti z prožitého dne. Děkujeme SVČ Krnov za krásný program a těšíme se na další společná setkání! 🍊✨

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Halloween ve školce 30.10.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Naše školka se proměnila v tajemné místo plné dýní, duchů a malých strašidýlek. Děti si společně užily halloweenské dopoledne plné her, tvoření a zábavy. Nejprve si s nadšením vydlabaly dýni, kterou ozdobily úsměvem. Potom se pustily do plnění nejrůznějších úkolů – lovily pavouky, hledaly ztracené obrázky a soutěžily v navlékání myši. Odvážlivci se dokonce pustili do prolézání „strachovým pytlem“, kde je čekala tajuplná překvapení. Společně jsme také vyráběli mumii, stavěli domeček pro ducha z kostí a skládali dýňové puzzle i půlené obrázky. Děti si při tom procvičily šikovné ručičky, spolupráci i trpělivost. Na závěr nechyběla ani sladká odměna, na které si všichni pochutnali. Halloween jsme si opravdu užili – plný her, zážitků a veselých strašidýlek!

Akademie pro batolata 29.10.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Středeční odpoledne patřilo v naší školce těm nejmenším. Do školičky zavítali ti nejmenší z nejmenších děti od 8 měsíců do 2 let. Připraveny pro ně byly sportovní hravé aktivity, hry a samozřejmě i seznámení s naší školou a hračkami, které byly pro děti nachystány. Celé odpoledne se neslo v duchu pohodové atmosféry, kdy spokojené odcházely jak maminky tak i děti, které se těší na další společné setkání.

Tvořivé dílničky s rodiči a dětmi 22.10.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
V přicházejícím předvánočním čase se naše školka zapojila do krásného projektu „Potěšte na Vánoce druhé“, který organizuje Slezská diakonie. Společně s rodiči jsme se pustili do vánočního tvoření, při kterém děti s nadšením vyráběly dárky pro seniory. Rodiče i děti společně tvořili drobné vánoční ozdoby a dárečky, které poté poputují k osamělým seniorům, aby jim přinesly radost a pocit, že na ně někdo myslí. Děkujeme všem rodičům za jejich účast, ochotu i čas, který věnovali dobré věci. Věříme, že naše společné tvoření nejen potěší obdarované, ale také v dětech posílí cit pro pomoc, laskavost a radost z dávání.

Den stromů 20.10.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Foto: Sklenaříková Miriam
Stromy mají svátek každý rok 20.října. I my ve školce jsme objevovali tajemství stromů během projektového dne, kdy jsme si s dětmi v mateřské škole připravili pestrý program plný poznávání, tvoření a zábavných pokusů. Celý den jsme věnovali stromům – jejich pozorování, určování, a především pochopení toho, jak důležité jsou pro přírodu i pro nás, lidi. Děti si vyzkoušely poznávat stromy podle listů – rozlišovaly listnaté a jehličnaté stromy, prohlížely si tvary listů, jehličí i různorodou kůru stromů. Pomocí jednoduchého měření porovnávaly výšku stromů a snažily se odhadnout jejich obvod. Naučily se, že stromy dýchají a přijímají potravu pomocí kořenů a listů, a že stejně jako my, i ony mají svůj životní cyklus. V rámci tvořivých aktivit děti vyráběly housenky z podzimních listů, malovaly barevnou korunu stromu a zkoušely otisk kůry. Velkou radost jim udělal i pokus s listím ve sklenici – kdy nastříhaly kousky listů, do sklenice vložily větvičku jako strom a naplnily celou sklenici vodou. Poté pozorovaly, jak se listy v obrácené sklenici snáší „k zemi“ jako padající listí v přírodě. Společně jsme si také povídali o tom, jak stromy pomáhají přírodě – čistí vzduch, poskytují útočiště zvířatům, chrání půdu – a jaké mají využití pro člověka: od dřeva přes plody až po stín v horkých dnech. Den stromů byl plný objevování a radosti z přírody. Tento projektový den jsme realizovali  jako součást enviromentálního projektu „S rukama v hlíně a očima na stopkách“.

Les plný života 2. 17.10.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Tento týden jsme v naší mateřské škole pokračovali v tématu „Les plný života“. Děti se v centrech aktivit proměnily v malé badatele, kteří zkoumáním pod mikroskopem pozorovaly listy a jehličí, porovnávaly jejich strukturu a poznávaly rozdíly. Při poznávání stromů se dozvěděly, co jsou to letokruhy, a samy si je zkusily znázornit do písku. Nechyběla ani práce rukama – děti si vyzkoušely řezání dřeva, navlékaly šípkové náhrdelníky. Naučily se poznávat jedlé a nejedlé houby, a také si rozšiřovaly znalosti o lesní zvěři. Velkým zážitkem bylo hraní pohádky Boudo budko, ke které si děti samy vyrobily papírové loutky na špejli. A protože k podzimu patří i chutě, pustili jsme se do vaření – vznikl skvělý a zdravý mléčný milk shake z borůvek, na kterém si děti moc pochutnaly. Společně jsme oslavili narozeniny našeho kamaráda Matease, kterému ještě jednou přejeme všechno nejlepší!

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Beseda s myslivcem 14.10.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
V úterý jsme ve školce přivítali milého hosta – pana myslivce, který dětem přiblížil krásy a tajemství lesa. Přišel za námi do školky v rámci enviromentálního projektu „S rukama v hlíně a očima na stopkách“. Děti se během besedy dozvěděly mnoho zajímavého o lesních zvířatech, stromech, rostlinách a plodech, které v lese můžeme najít. Pan myslivec dětem poutavě vyprávěl o tom, jak se o les stará, co všechno obnáší práce myslivce a proč je důležité chránit přírodu. Přinesl s sebou také názorné ukázky – děti si mohly prohlédnout opravdové paroží, dalekohled i část výbavy, kterou myslivci používají při své práci v lese. Velkým zážitkem byla i ukázka lovecké pušky, samozřejmě bezpečně a bez náboje. Beseda byla velmi přínosná a pro děti zároveň zábavná. Dozvěděly se nové informace, mohly si vše osahat a zeptat se na to, co je zajímá. Děkujeme panu myslivci Jiřímu Krušinovi za návštěvu a těšíme se na další podobná setkání, která dětem přibližují svět kolem nás.

Vážení rodiče, informujeme vás, že odložená drakiáda v MŠ Jindřichov proběhne ve čtvrtek 16.10.2025 od 15 hodin.

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, Dis.

Podzimníček 8.10.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
V naší mateřské škole jsme si krásně užili společné odpoledne plné tvoření, zábavy a podzimní atmosféry. Akce s názvem Podzimníček, která proběhla v rámci environmentálního projektu „S rukama v hlíně a očima na stopkách“ spojila děti, rodiče i pedagogy v kreativní dílně, kde hlavní roli hrála fantazie a přírodní materiály. Za pomocí kaštanů, žaludů, barevného listí, šišek, větviček a dalších pokladů z podzimní přírody vznikala rozmanitá díla – roztomilí skřítci, zvířátka z kaštanů, podzimní domečky i různorodé dekorace, které nyní zdobí prostory školky. Společné tvoření přineslo nejen radost z hotových výtvorů, ale především příležitost k setkání, spolupráci a sdílení krásných chvil mezi dětmi a jejich rodiči. Děkujeme všem, kdo se do Podzimníčka zapojili, a těšíme se na další společné zážitky!

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Co viděl drak 3.10.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela,DiS.
V naší mateřské škole jsme prožili krásný podzimní týden s tématem „Co viděl drak“, které spojilo tvořivé, poznávací i pohybové aktivity. Hlavním hrdinou byl drak, který létal nad krajinou a pozoroval svět pod sebou – a my jsme se pokusili vidět podzim jeho očima. Děti tvořily obrazce z přírodnin, které jsme společně nasbírali – barevné listy, kaštany, žaludy i větvičky se proměnily v tvary. Každé dítě také nakreslilo vlastního draka, který se vznášel nad krajinou a pozoroval vše, co se na podzim mění. V rámci tématu si děti opakovaly geometrické tvary a barvy, skládaly obrázky z částí a hádaly, co vidí na složeném obrázku – podobně jako drak, který z výšky hledá, co se kde děje. Téma jsme tak propojili s poznáváním znaků podzimu např. spadané listí, zahrádky s poslední úrodou, zvířátka chystající se na zimu, ale také děti, které si hrají venku nebo se připravují ve školce na příchod chladných dní.  Zajímavým zážitkem byl pokus s fénem, kdy děti pozorovaly, jak vytváří proud vzduchu stejně jako vítr, poznávaly teplý x studený vzduch , představovaly si, jak vítr nese draky po obloze. Společně jsme si také uvařili jablečný kompot – děti si samy nakrájely jablka, přidaly vanilkový cukr, a celá školka pak voněla po podzimu. V centru dílna se děti pustily do stavby dřevěných bedýnek. Završením týdne byla dramatizace oblíbené pohádky O řepě, do které se děti s chutí zapojily, a také pohybová překážková dráha, při které si vyzkoušely, jaké to je být rychlý a obratný jako vítr, který draka unáší. Týden s tématem „Co viděl drak“ byl plný barev, pohybu a fantazie – přesně takový, jaký by si podzimní drak jistě přál.

Pohádková zahrada 2. 26.9.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS, Sklenaříková Miriam
V naší mateřské škole jsme prožili druhý kouzelný týden s tématem „Pohádková zahrada“. Děti si během týdne vyzkoušely roli malých kuchařů – společně jsme vařili krupicovou kaši, která chutnala jako z pohádky. Sehráli jsme také veselou pohádku o pejskovi a kočičce, jak vařili dort, a při tom jsme se dobře pobavili a procvičili paměť i představivost. Nechyběly ani malé vědecké pokusy – zkoumali jsme, co se stane s banánem, když ho necháme namočený v coca-cole, a pozorovali jsme části  zeleniny ve vodě, zda z ní vyroste něco živého. Děti si procvičily sluch a představivost při poznávání písní podle obrázků, a v dílně tvořily pavučiny, které by se líbily i pavoučkovi z pohádky. Objevovali jsme i svět hudby – poslouchali jsme zvuky různých nástrojů, seznamovali se s hrou na klavír. V tematických hrách děti třídily ovoce a zeleninu, poznávaly jejich názvy i vlastnosti. V rámci výtvarného centra jsme vyráběli královské koruny a z přírodnin vytvořili originální výtvory inspirované přírodou. Týden v pohádkové zahradě byl plný radosti, fantazie a objevování, na který budou děti rády dlouho vzpomínat.

Podzimní úroda v kuchyni – společné vaření v mateřské škole 26.9.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
V naší mateřské škole jsme si podzim zpestřili voňavou a chutnou akcí s názvem „Plody podzimní úrody v kuchyni“. Celé odpoledne se neslo v duchu společného vaření dětí, rodičů a učitelek, a hlavními hrdiny byly jablka a brambory. Děti se společně se svými rodiči s chutí pustily do práce. Z nastrouhaných jablek se motaly štrůdly, které krásně provoněly celou školku. Z brambor se smažily křupavé bramboráky, které mizely z talířů rychlostí blesku. Atmosféra byla příjemná a uvolněná – nechyběl smích, povídání ani ochutnávání. Maminky přinesly své domácí podzimní dobrůtky, které mohli ochutnat všichni zúčastnění. Děti byly nadšené, že si mohly vyzkoušet vaření po boku svých rodičů, a zároveň viděly, že i z obyčejných surovin může vzniknout něco výjimečného. Celá akce byla krásnou oslavou podzimu, a především společně stráveného času.

Pohádková zahrada 1. 19.9.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
 V mateřské škole jsme si užíváme čas s tématem „Pohádková zahrada“, který je plný her, tvoření, poznávání i zábavných pokusů. Děti se během tohoto týdne proměnily v malé badatele, výtvarníky, hudebníky a společně jsme objevovali svět pohádek i podzimní přírody. Vyzkoušeli jsme si malý vědecký pokus s citronem a jedlou sodou. Děti pozorovaly, co se stane, když smícháme šťávu z citronu s práškem, a s nadšením sledovaly bublání a syčení. Pomocí rytmických nástrojů jsme rytmizovali názvy pohádkových postav – třeba Popelka, Karkulka nebo Perníková chaloupka. Děti se naučily vnímat slabiky, rytmus a zapojily do hry i své tělo. Společně jsme sestavovali dějové posloupnosti známých pohádek, a děti samy určovaly, co se stalo nejdříve a co potom. Rozvíjely tak logické myšlení i jazykové dovednosti. Vrcholem bylo hraní na Popelku – třídili jsme čočku a fazole, zdobili jsme malý papírový střevíček a děti si mohly vyzkoušet, jaké to je být princeznou. Ve výtvarném centru jsme vyrobili pytel na brambory. Děti také porovnávaly délku slupek z jablek, které si samy opatrně okrájely. Učili jsme se tak nejen přesnosti, ale i základy měření a porovnávání. V rybníčku si děti lovily zlatou rybku, a přitom si přály svá malá přání. Malovali jsme na tablety a kreslicí tabulky, kde děti sluníčko nebo barvy podzimu.  V centru kostek vznikaly pohádkové cesty, hrady i města – děti spolupracovaly a rozvíjely tak nejen fantazii, ale i prostorové vnímání a komunikaci. V rámci podzimního tématu jsme poznávali ovoce a zeleninu, která roste na zahradě právě teď – jablka, hrušky, švestky, dýně, brambory či mrkev. Hledali jsme je na obrázcích, hmatali, ochutnávali a učili se je rozlišovat.

Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.

Školka a mí kamarádi 2. 12.9.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
V naší mateřské škole jsme se v uplynulém týdnu dále pokračovali tematickým blokem „Školka a mí kamarádi“. Téma jsme pojali hravě a tvořivě – děti se zapojily do práce v různých centrech aktivit, kde měly možnost rozvíjet své dovednosti, spolupracovat s kamarády a objevovat nové věci. Každé centrum nabízelo jiné podněty a výzvy a děti se s nadšením pouštěly do jednotlivých činností. V rámci výtvarného centra si děti kreslily svoji školku a své kamarády, z plastelíny vyráběly postavičky – kamarády, paní učitelky, nebo sebe samé, V centru dílna stavěly domečky z kartonu, dřívek, kostek. Vyzkoušely si také pokusy s balónkem a panáčkem, lžičkami a penízkem, vyrobily telefon z kelímků a provázku, který jsme s úspěchem otestovali – děti si tak hravou formou vyzkoušely princip šíření zvuku. Stavitelé mezi dětmi si přišli na své při stavbě mostů z různých stavebnic a materiálů. Velkým úkolem bylo skládání vlastních jmen z písmen – děti poznávaly písmena, učily se je řadit a spojovat do celku. Aktivita byla zábavná i poučná a podpořila jazykový rozvoj. V centru domácnosti si děti samy připravily mrkvový salát. Myly, loupaly, strouhaly a nakonec společně ochutnávaly. Učily se tak nejen základní kuchyňské dovednosti, ale i týmové spolupráci. Čtrnáct dní s tématem „Školka a mí kamarádi“ byl plný radosti, tvoření, objevování i spolupráce. Děti si osvojily nové dovednosti, prohloubily vztahy se svými vrstevníky a zažily mnoho společných zážitků.

Rekonstrukce mateřské školy Vysoká přinesla moderní a funkční prostředí pro děti i personál 10.9.2025
Vložila: Bc.Vondráková Marcela, Dis.
V prázdninových měsících prošla mateřská škola ve Vysoké rozsáhlou rekonstrukcí, která výrazně zlepšila prostředí jak pro děti, tak pro zaměstnance. Cílem bylo vytvořit bezpečnější, modernější a pohodlnější zázemí pro každodenní provoz školky, a to se díky pečlivě naplánované a realizované přestavbě podařilo.
Hlavní změny se dotkly několika klíčových oblastí. Jednalo se o prostory šaten, které prošly kompletní obnovou. Byly osazeny nové úložné prostory, zlepšila se orientace a bezpečnost pohybu dětí. Nové materiály a světlé barvy přispívají k příjemné atmosféře hned při příchodu do školky.
Prostory umývárny a sociálních zařízení, zde se rekonstrukce týkala jak dětských, tak dospělých sociálních zařízení. Instalována byla moderní sanita, nové obklady a dlažba a zajištěna maximální hygienická a bezpečnostní opatření. Pro děti jsou nyní prostory uzpůsobeny jejich potřebám a velikosti.
V rámci rekonstrukce byla lehárna vybavena novým nábytkem, molitanovými matracemi pro spaní na zemi, novým kobercem. Místnost je nyní útulnější a akusticky příjemnější, což přispívá, k lepší kvalitě odpočinku dětí během dne.
Došlo k významné stavební úpravě – odstraněna byla spojovací zeď mezi bývalou tělocvičnou a lehárnou, čímž vznikl větší otevřený prostor, který umožňuje více pohybových aktivit. Děti tak mají více místa na cvičení, hry i skupinové aktivity.
Původní balkon byl stavebně upraven a přeměněn na plnohodnotnou obytnou místnost. Tím došlo k rozšíření kapacity budovy a vytvoření nového využitelného prostoru, který bude sloužit především pro speciální aktivity nebo jako relaxační zóna.
Rekonstrukce přinesla nejen estetické a funkční vylepšení, ale především zlepšení komfortu a bezpečí pro děti i personál. Děkujeme všem, kteří se na projektu podíleli – od projektantů přes stavební firmy, obci Vysoká, obci Jindřichov, ZŠ a MŠ Jindřichov až po zaměstnance školky, kteří po dobu prací projevili velkou trpělivost a vstřícnost.
Věříme, že nové prostory budou dobře sloužit nejen současným, ale i budoucím generacím dětí ve Vysoké.

default

Školka a mí kamarádi 1. 7.9.2025
Vložila: Bc. Vondráková Marcela, DiS.
Nový školní rok je tu, a my opět otvíráme dveře naší školičky. Na všechny příchozí děti tu čekalo hned několik překvapení. Už při vstupu do školky si všichni všimli veliké změny, která se v budově odehrála po dvouměsíční rekonstrukci. Vznikla nová rozšířená šatna pro děti, zrekonstruována byla i umývárna a změny se dočkala tělocvična s lehárnou probouráním spojovací stěny. Nezůstalo jen při tom. Třída, herna a část chodby byly rozděleny nábytkem, a toto umožnilo vznik center aktivit. Od školního roku 2025 – 26 zavádíme do vzdělávací nabídky dětí nové aktualizované RVP PV, práci v centrech aktivit s inspirací programu Začít spolu. Téma prvních čtrnácti zářijových dnů je „Školka a mí kamarádi“, ve kterém se poznáváme s novými kamarády, sestavuje pravidla chování ve školce, seznamujeme se s názvy center, činnostmi, které v nich probíhají. Děti si během prvního týdne vyzkoušely hru na hudební nástroje, sestavovaly postavy z různých materiálů, společně tvořily školku, stavěly věže, vyráběly špízy pro kamarády, měřily se, zkoumaly co se potápí, a co ne, tvořily z písku, učily se společně domlouvat a tvořit. Nechybělo ani povídání o školce, Každý den pak byl zakončen společným reflektivním kruhem, kdy jsme si řekli, co se nám povedlo, co se nám líbilo, co jsme poznali, či objevili nového. Tak hurá za novými zážitky v tomto školním roce🙂!

Srdečně všechny zveme na slavnostní zahájení školního roku 2025-2026.