Základní škola a Mateřská škola Jindřichov, okres Bruntál

Školní rok 2024/2025

Třídní učitel: Mgr. Petr Kubisz
Email: kubisz@zsjindrichov.cz

Telefon: 725 360 428 (sborovna hlavní budova)

Před Námi Jsou Lepší Věci Než Ty, Které Zůstaly Za Námi. (Clive Staples Lewis)

Statistika – kapitola II

Nové poznatky z dalšího týdne prožité se statistikou. Tak co se naučili osmáci?

  1. Ukládání na cloud. Nebylo to jednoduché, když se rozhodl stávkovat server, ale nakonec všichni žáci uložili své rozpracované soubory na obláček a znovu je i načetli. Velké dík patří Mgr. Martinovi Mišanovi, který osmáky provedl podrobným postupem práce na MS Office.
  2. Zjednodušení práce v tabulkovém editoru a výběrem dat, kdy se žáci seznamují s různými příkazy značně zjednodušující práci s daty.

Pokračujeme dále a budeme dále zasílat reporty. 😊

Kubisz 13. 4. 2025

Statistika nuda NENÍ!

Žáci osmého ročníku se pustili do zpracování dat o dojezdu a docházce žáků naší školy. Na počítačích vytvářeli tabulky, které přehledně zobrazily způsoby dopravy a časy docházky žáků třetího až devátého ročníku. V následujících dnech budou osmáci zpracovávat grafy, v nichž přehledně zobrazí časovou náročnost a způsob dopravy. Dáme vědět. 😊

Kubisz 6. 4. 025

Suplovaná hudebka nemusí být nuda

Vzali jsme si do rukou totiž ozvučené trubky a pěkně jsme si zamuzicírovali a zazpívali. Bohužel naši muzikanti nechtěli být na videu, proto je jen slyšíte 🙂
31. 3. 2025 – Mgr. Grossová Alena

Dne 18.3.2025 Mgr. Blanka Klimošková

Sportujeme, připravujeme se

a to na odznak žákovské zdatnosti. Dnešní aktivita byla zaměřena na cvičení na lavičce, kde děti musí posilovat jak svaly na nohou, tak na rukou a břiše. Zahráli jsme si vše formou štafetových závodů.

Děti byly nadšené, soutěživé.

.

Mgr. Martin Mišan, 27. února 2025

V hodinách zeměpisu se seznamujeme se spoustou zemí z celého světa a nyní jsme se rozhodli některé z nich procestovat. Jak se do dané země dostaneme? Jak dlouho cesta trvá a kolik nás bude stát? Jak budeme po zemi cestovat a co všechno navštívíme? To jsou jen některé otázky, na něž se snažíme hledat odpovědi v našich průvodcích.

.

V hodině dějepisu jsme zpracovávali téma revolucí v Itálii pomocí samostatné práce. Žáci vyhledávali odpovědi v textu a pohybem se museli dostat před tabuli – skákáním, podřepy či chůzí pozpátku.

Tato aktivní forma výuky oživila hodinu a pomohla studentům lépe si zapamatovat klíčové informace. Dějepis tak nebyl jen o psaní poznámek, ale i o zábavě a spolupráci. (Chvístková Karin, 14. 3. 2025)

Exkurze ČOVka Krnov

Osmáci se vydali za poznáním do Krnovské čističky odpadních vod. S postupem čištění odpadní vody od mechanického oddělování nečistot po biologické procesy nás provázel vedoucí provozního útvaru, pan Herník. Exkurze byla velmi vydařená a zajímavá. Děkujeme.

9.3.2025 Kubisz

V pátek, na svatého Valentýna, jsme náš únorový mluvnicko-gramatický češtinářský blok zakončili netradičně. Na začátku hodiny jsme se rozlosovali do tří skupinek a následně se pustili do plnění úkolů.

O co se jednalo?

Učíme se správně psát čárky v souvětích, a to podřadných i souřadných. A dává nám to zabrat! Leckterý dospělák tzv. s touto záludností doslova bojuje. A co teprve my! Nevzdáváme se a jde se na procvičování. Jak se říká: „Opakování je matka moudrosti.“

Snad nekončící hromádku kartiček jsme vysypali na lavici, na zem…, prostě jak to komu vyhovovalo a šlo se třídit a pojmenovávat. Nakonec se všem třem skupinkám opakování povedlo, někteří si vzali na pomoc sešit, ale to při této práci vůbec nevadilo.

V druhé části hodiny čekala žáky k uzavření tématu osmisměrka. Obohatili jsme si aktivní i pasivní slovní zásobu a kdo správně luštil, odhalil úspěšně tajenku.

„PSANÍ ČÁREK NÁS BAVÍ!“

Nebo ne?

16. 2. 2025, p. uč. K. Lozertová

JDEME S DOBOU aneb NETRADIČNÍ QR DIKTÁT

Tak už přišlo i na osmáky. I oni už mají zkušenost s psaním tzv. QR diktátu.

Co takový diktát obnáší?

Sluchátka, iPad a pracovní list s QR kódy, které když načteme, jsme schopni přehrát požadovaný text v aplikaci Vocaroo, a poté jej se všemi náležitostmi převést do písemné podoby.

A výhody takovéhoto diktátu? Jednotlivé věty si můžeme přehrát, kolikrát potřebujeme, můžeme si větný úsek tzv. stopnout, kdy chceme. Nikoho tím nerušíme, každý žák a žačka si mohou diktát napsat svým vlastním tempem, na základě svých individuálních potřeb.

První zkušenost máme za sebou, v 2. pololetí nás čeká ještě jeden takový diktát, v němž se nebude jednat jen o přepis vět, ale budeme věty také seřazovat podle posloupnosti, abychom trénovali nejen digitální kompetence, ale také čtenářskou gramotnost.

9. 2. 2025, p. uč. K. Lozertová

Osmáci využili v hodině matematiky inovativního postupu při řešení lineárních rovnic. Aplikace Photomath umožňuje žákům pomocí fotoaparátu na mobilu nebo iPadu jednoduše naskenovat matematické rovnice a vzorce. Následně aplikace nejen zobrazí správné řešení, ale také poskytne krok za krokem podrobný postup řešení. Osmáci se setkali s dalším využitím moderních technologií a jak je efektivně využívat k řešení nejen matematických problémů.

26.1.2025 Kubisz

V hodinách literatury jsme se v 1. pololetí tohoto školního roku věnovali mimo jiné také tématu války.

Seznámili jsme se se jmény jako ARNOŠT LUSTIG, OTA PAVEL, LADISLAV FUKS, LUDVÍK AŠKENAZY.

Jména našich významných spisovatelů, jejichž životní zkušenosti jsou úzce spojeny s 2. světovou válkou a hluboce se promítly do jejich literární tvorby. Jejich odkaz žije dodnes a neměli bychom zapomínat. Díky jejich povídkám a románům si i dnešní generace klade otázku „Proč?“ a zamýšlí se nad hrůzami a lidským neštěstím, které se před více než 80 lety odehrávaly.

p. uč. K. Lozertová, 26. 1. 2025

Milí osmáci,

rád bych vám popřál ty nejkrásnější Vánoce plné radosti, klidu a lásky. Užijte si sváteční čas s rodinou a přáteli, odpočiňte si od školních povinností a načerpejte nové síly do nadcházejícího roku. Ať vám pod stromečkem nechybí dárky, které si přejete, a hlavně spousta úsměvů a štěstí. Těším se na další společné zážitky v novém roce!

Krásné Vánoce a šťastný nový rok!

S pozdravem, Kubisz, 19. 12. 2024

Osmáci se seznámili s tím, jak pojmenovat vlastnosti zvířat a to, co umí. A protože je to velice bavilo, udělali si ke každému zvířátku plakát a vyzdobili jím školu. Někteří se dokonce naučili i krátkou básničku.

.

Photomath

Aplikace na IPadech, která slouží pro kontrolu výpočtu rovnic, zlomků, mocnin a mnoho dalšího posloužila osmákům v hodině matematiky pro kontrolu svých výpočtů. Tato aplikace nejenom poskytuje správné výsledky, ale nabízí krok za krokem i postup výpočtu.

17.11.2024, Kubisz

Veletrh středních škol Ostrava OC Futurum

Ve středu 6.11.2024 se konal pro rodiče a žáky zejména osmých a devátých ročníků Veletrh středních škol v Ostravě v OC FUTURUM. Jednotlivé střední školy měly připravené stánky s informativním materiálem a případně i svými výrobky. Tato nabídka středních škol, mimo dny otevřených dveří, slouží žákům při rozhodování o svém budoucím povolání.

8.11.2024 Kubisz

Tento týden jsme se v rámci výuky českého jazyka věnovali literatuře, čtení, historii.

Báje a jejich moudrost stále přetrvává. Přesvědčili jsme se o tom v rámci čtenářské dílny, která nás čeká také následující část týdne.

Noemova archa, Daidalos a Ikaros, putování Odyssea… Lidé jsou po celá tisíciletí stále stejní…

V rámci tohoto týdne jsme se stavěli do role čtenáře, spolu-čtenáře, posluchače. Diskutovali jsme nad smyslem přečteného. Pozastavili jsme se také nad zvláštnostmi skloňování řeckých jmen. Nebylo toho skutečně málo.

Naučili jsme se naslouchat, vnímat obsah, přemýšlet nad významem slov, rčení, slovních spojení.

Slova jako ANTIKA, ŘECKO a ŘÍM, HOMÉR, ODYSSEA, ŘECKÉ DRAMA, OIDIPUS… slova pradávná, avšak stále živá. Největší dojem na nás však udělala bájná SFINGA, napůl žena, napůl lvice a její hádanky.

KALOKAGHÁTIA – pojem, který vyjadřuje antické řecké přesvědčení, že krásné a dobré, krása a ctnost patří k sobě a mají mnoho společného, už není pro naše osmáky cizí.

V pondělí se můžeme těšit na příběh Romula a Réma a pověst o založení Říma.

Čtení a vzdělání je stále „in“, stejně jako v antickém Řecku.

20. 10. 2024, p. uč. K. Lozertová

Dva dny

Pouhé dva dny deště stačily na to, aby se rozvodnila koryta řek a příroda nám ukázala, že se máme ještě hodně čemu učit. Na třídnické hodině jsme si s žáky řekli, jak se chovat po povodni, na co vše si dávat pozor, když například chybí kus cesty, nebo jaká hygienická doporučení dodržovat a jak druhým případně pomoci.

20.9.2024 kubisz

Začínáme nový školní rok

V úterý zasedli osmáci poprvé v novém školním roce do školních lavic. Zatím se seznámili s řády a podmínkami vzdělávání. Navíc osmáci zhlédli i pasování deváťáků.

V novém školním roce přeji osmákům spoustu úspěchů a radosti ze studia.

tř. uč. Kubisz 3.9.2024

Milí osmáci, vítám Vás v novém školním roce 2024/2025

Slavnostní zahájení školního roku se koná v pondělí 2. 9. 2024 v 9.00 hod. ve společenském sále penzionu EDEN. Po ukončení slavnostního zahájení jdou osmáci domů.

Od 3. 9. 2024  je příchod do školy vždy nejpozději v 7:30 hod., kdy se šatny uzamykají.


3. 9. bude vyučování probíhat formou třídnické hodiny a končit se bude po 5. vyučovací hodině 12:10). S sebou si tedy přinesou aktovku, pouzdro, pokud mají obaly, ať si je vezmou také.

Od středy 4. 9. bude vyučování probíhat již dle rozvrhu, který žáci obdrží v úterý.

Strava:
Obědy se budou vydávat od úterý 3. 9.  2024 – děti musí být předem přihlášeny u vedoucí školní jídelny paní Michaely Hanslíkové.

Svačinky se budou vydávat od pondělí 9.  9. 2024. Pokud bude mít  o ně dítě zájem, musí být opět přihlášeno předem u vedoucí školní jídelny, a to nejpozději do 6. 9. 2024

Kubisz 27.8.2024

Mgr. Martin Mišan, 4. září 2024

… aneb „Kdo se bojí, nesmí do lesa“.

Osmáci si pořádně užili návrat do školních lavic a v první hodině informatiky na nových noteboocích předvedli vše, co si z loňského roku pamatují z Python želvy.