Základní škola a Mateřská škola Jindřichov, okres Bruntál

Týdenní plán: 1.12. – 5.12.

Čj – Vyjmenovaná slova po S,V
M – Dělení mimo obor násobilek (45 : 3), (458 : 7)
Vl – Řeky Čech, Moravy a Slezska, vodstvo Moravskoslezského kraje
Př – Hospodářská zvířata

Týdenní plán: 24.11. – 28.11.

Čj – Vyjmenovaná slova po M, po P, sloh – adresa – vánoční přání
M – Násobení trojciferných čísel jednociferným činitelem
Vl – Vodstvo – části řeky, povodí, úmoří, rozvodí, vodní toky a vodní plochy
Př – Živočichové u lidských obydlí, hospodářská zvířata

Výroba výrobků na vánoční trhy

V pátek se všichni sejdeme před naší základní školou a slavnostně rozsvítíme vánoční strom. Vše začne vystoupením dětí z mateřské školy, zazpívá nám náš pěvecký sbor, žáci devátého ročníku nás provedou tradicí adventu a rozsvícení vánočního stromu, kdy tak zahájíme čas ADVENTNÍ.

Všichni se poté odebereme na vánoční trhy, kdy každá třída bude nabízet k prodeji své výrobky. Ty děti vyráběly s velkým nadšením. Věřím, že se rodiče na thy přijdou podívat a něco krásného si domů z trhů odnesou.

Týdenní plán: 18.11. – 21.11.

Čj – Vyjmenovaná slova po B,L  
M – Násobení dvojciferných čísel jednociferným činitelem
Vl – Povrch ČR  – vnitrozemská pohoří, nížiny
Př – Rostliny u lidských obydlí

U lidských obydlí – rostliny a stromy

Týdenní plán 10.11. -14.11.

Čj – Předpony ob, v, vy, vý
M – Dělení v oboru do 100 – dělení násobků deseti jednociferným číslem
Vl – pohraniční pohoří, nejvyšší hory
Př – Ekosystém u lidských obydlí

Práce s mapou

Děti se setkaly poprvé s novou pomůckou a tou byl atlas. Zjistily, že to je z velké části zmenšenina mapy zavěšené na tabuli. Hned na první rozkládací stránce nalezly spoustu vlajek, které patřily různým státům. Velice je to zaujalo a ve dvojicích začli hledat vlajku té nebo oné země.

Také jsme zde našli symboly patřící České republice. Práce s mapou žáky bavila. V další hodině jsme již pracovali s mapou ČR, kde jsme si ukázali s kým sousedí ČR. Naučili jsme se určovat světové strany a určovat, co která barva na mapě znamená. Vysvětlili jsme si i topografické značky.

Týdenní plán 3. – 7. 11.

Čj – předpony a předložky roz, bez, ob, v – skupiny bě, bje, vě, vje
M – numerace do 10 000 – porovnávání, zaokrouhlování
Vl – práce s mapou, jízdní řády
Př – listnaté stromy

Založili jsme si herbář

V přírodovědě jsem si zašli nasbírat nějaké listy a rostlinky, abychom se je naučili vylisovat a mohli si tak založit herbář. K určování rostlin i listů nám pomohla aplikace Plant net v tabletech. Rostlinka se vyfotí a hned se nám ukáže, co je zač. Tohle se nám moc líbilo. Po určení jsme všechno dali mezi noviny a zatížili knihami. Až bude dolisováno, vytvoříme si první listy našeho herbáře

Týdenní plán 20. – 25.10.

Jč – Shrnutí o nauce o slovech – opakování

M – Násobení jednociferným číslem 1 – 5- pod sebou

Vl – Nadmořská výška, barvy, značky na mapě, využití map

Př – Přírodní společenstva na podzim

Jak pejsek s kočičkou pekli dort

Děti v hodině zhlédli pohádku O pejskovi a kočičce jak pekli dort a poté jsme si pohádku také přečetli. Dalším úkolem dětí bylo s pomocí obrázků napsat obsah pohádky vlastními slovy. Nebylo to jednoduché, ale děti se s tím velice dobře ,,popraly“.

Týdenní plán 13. – 17. 10.

Čj – Nauka o slovech – slova jednoznačná, mnohoznačná, citově zabarvená
M – písemné dělení
Vl – orientace na mapě – barvy, značky, Google earth, mapy.cz
Př – lesní patra

Jak na to s HOTOMATHEM?

Program HOTOMATH lze v matematice 4. ročníku využít z několika důvodů. Žáci mohou ihned zjistit, zda příklad vypočítali správně.

Program nám ukazuje postup řešení krok za krokem, takže žák vidí, kde udělal chybu.

Nejde jen o výsledek — HOTOMATH zobrazí každý mezikrok výpočtu, což nám pomáhá pochopit princip postupu.

Děti  HOTOMATH použili při opakování učiva na dělení s rozkladem a pamětném sčítání a odčítání.

Tento program pomáhá rozvíjet sebedůvěru — žák se může učit vlastním tempem a ověřovat si výsledky.

Týdenní plán 6. – 10.10.2025

Čj – Nauka o slovech – Zvuková a psaná podoba slov, slova souznačná, protikladná, jednoznačná, mnohoznačná, spisovná, nespisovná, citově zabarvená
M – písemné násobení, diagramy
Vl – světové strany, poledníky a rovnoběžky, mapy, plány
Př – ekosystém les – lesní patra, založení herbáře

Druhý díl – Zašifrování svého jména a rozluštění šifry bez dešifrovacího klíče:

.

Pohybová výzva „Pohyb je radost. BINGO!“

4. den Běhání – letadla, žabáci

Pohybová výzva „Pohyb je radost. BINGO!“

3. den Skákání PANÁKA

Týdenní plán 29. 9. – 3.10.

Čj – opakování – slovní druhy
M – opakování – dělení se zbytkem, složené příklady
Vl – práce s mapou, orientace na mapě
Př – potravní rětezce

Pohybová výzva „Pohyb je radost. BINGO!“

2. den překážková dráha

Dnešní krátké aktivity nám pomohou protáhnout tělo, zlepšit soustředění, posílit zdraví a užít si společně zábavu. Děti měli přichystaný překážkový běh.

HURÁ – PŘIPRAVIT SE………POZOR……..START

Týdenní plán 22. – 26. 9.

Čj – příbuzná slova, řady vyjmenovaných slov
M – opakování malé a velké násobilky
Vl – významné české památky, státní svátky
Př – ekologie, životní prostředí

Pohybová výzva „Pohyb je radost. BINGO!“

Každý školní den může být nejen o učení, ale i o radosti z pohybu. Přidali jsme se k výzvě „Pohyb je radost. BINGO!“ a rozhýbali jsme svou třídu hravou formou. Krátké aktivity nám pomohou protáhnout tělo, zlepšit soustředění, posílit zdraví a užít si společně zábavu.

  1. Den – běh po schodech z přízemí do 2. patra

HURÁ – PŘIPRAVIT SE………POZOR……..START

Týdenní plán 15. – 19. 9.


Čj – párové souhlásky
M – písemné sčítání a odčítání
Vl – Česká republika – parlament, prezident, zákony
Př – Odlišnosti rostlin od živočichů, znaky života

A JSME NAHOŘE !!!

Vyrábíme šifrovací kolečko

V hodinách informatiky si povídáme o kódování a šifrování dat a informací. A co je to šifra? A jak vypadá zašifrovaný text? A co si takhle nějakou šifru rozluštit? Za tímto účelem si vyrobíme šifrovací kolečko a s ním budeme šifry sekat jako na běžícím páse.

.

Hlásky

Paní učitelka na zem vysypala pytlíček s kartičkama a my jsme měli přijít na to, jak je rozdělíme do 4 skupinek. Chvíli nám to sice trvalo, ale pak jsme na to přišli a správně jsme je roztřídili.

Týdenní plán 8. – 12. 9.

Čj – opakování – slabiky dě,tě,ně, bě, pě, vě, tvrdé a měkké souhlásky, abeceda
M – opakování – násobení a dělení, sčítání odčítání do 1 000 pamětně i písemně
Vl – Česká republika – parlament, zákony, vlády, prezident demokracie
Př – živá a neživá příroda, fotosyntéza, podmínky života

Týdenní plán 1. – 5. 9.

1. 9 . slavnostní zahájení školního roku
Čj – opakování – párové souhlásky, druhy slov, vyjmenovaná slova
M – opakování – násobení a dělení, sčítání odčítání do 1 000 pamětně i písemně
Vl – Česká republika
Př – živá a neživá příroda, fotosyntéza

Informace k 1. zářijovému týdnu

Slavnostní zahájení se koná v pondělí 1. 9. 2025 v 9.00 hod. ve společenském sále penzionu EDEN. Po ukončení slavnostního zahájení se žáci rozejdou domů nebo do školní družiny. Žáci 4. ročníku se mohou jít s třídní učitelkou podívat do třídy a na to, kde mají šatnu.

Od 2. 9. 2025  je příchod do školy vždy nejpozději v 7:30 hod., kdy se šatny uzamykají.
2. 9. bude vyučování probíhat formou třídnické hodiny. Končit bude čtvrtou vyučovací hodinu, tedy v 11:15. (2. stupeň končí po 5. vyučovací hodině 12:10). Žáci dostanou učebnice, sešity, donesou si pomůcky k uložení do kapsáře. S sebou si tedy přinesou aktovku, pouzdro, pokud mají obaly, ať si je vezmou také.
Od středy 3. 9. bude vyučování probíhat již dle rozvrhu, který žáci obdrží v úterý.

Obědy se budou vydávat od úterý 2. 9.  2025 – děti musí být předem přihlášeny u vedoucí školní jídelny paní Michaely Hanslíkové.
Svačinky se budou vydávat od pondělí 8. 9. 2025. Pokud bude mít  o ně dítě zájem, musí být opět přihlášeno předem u vedoucí školní jídelny, a to nejpozději do 5. 9. 2025
Do školní družiny je potřeba také dítě přihlásit předem u vedoucí školní družiny Alžběty Vopelkové. Školní družina je v provozu od 1. 9. 2025 od 6:00 do 16:15.

Pomůcky do 4. ročníku:

*klasicky vybavené pouzdro (pastelky, tužky, pera, gumu, strouhátko) + tužky číslo 3 nebo mikrotužku – pentelku do geometrie

*do geometrie 2 pravítka – 1 trojúhelník s ryskou a 1 dlouhé pravítko (nebo 2 trojúhelníky s ryskou). Nebude možné rýsovat podle malých obrázkových ani ohebných pravítek, protože rýsování by už mělo být přesné. Nekupujte sady pravítek, jsou zbytečné.

*kružítko – ne plastové, ne s boční vkládací tužkou – nejlépe klasické, kovové, zakupte i krabičku s tuhami a náhradními díly

*velkou a malou žlutou složku na psaní tužkou (nekupujte zelené, špatně se na ně píše a není to dost dobře vidět)

*obaly na sešity a učebnice (vyhnete se tak placení za více zničené učebnice na konci školního roku) – 8 malých obalů, 2 velké obaly (to je jen na sešity) – knihy si děti obalí, až je dostanou

*rtěnkové lepidlo – raději větší

*do pouzdra malé pravítko na podtrhávání, nůžky!!! (používáme je hodně)

*cvičební úbor v tašce – tričko, tepláky, mikinu, vhodnou obuv do tělocvičny (s bílou podrážkou), dle počasí budeme chodit i ven

* prosím rodiče o zakoupení 1 krabice papírových kapesníčků a 1 balení papírových kuchyňských utěrek. Kapesníky budou mít děti stále k dispozici a do utěrek si budou utírat ruce při použití umyvadla ve třídě.

Vyučující:

Čj, M, Př, Vl – Mgr. Blanka Klimošková
Aj – Mgr. Jana Houdková

Tv – Mgr. Michaela Chromík
Vv – Mgr. Ivana Foretková

Pč – Mgr. Anežka Dudicová

Hv – Mgr. Alena Grossová
Vt – Mgr. Martin Mišan