Žáci 6. ročníku se v rámci hodiny přírodopisu vrhli na vytváření „žížalích domečků“. Abychom měli co pozorovat, museli jsme vyrazit do okolí školy a nasbírat naše obyvatele domečků, které jsme nejprve sledovali v jejich přirozeném prostředí. Ve velké zavařovací sklenici si žáci pro své žížalky připravili vhodné podmínky (vlhká zemina, písek, vrstva listí a trávy). V hodině přírodopisu jsme se seznámili základními informacemi, jak se správně o žížaly starat (čas od času se musí postarat o novou dávku rostlin jako „krmiva“ pro žížaly, zeminu udržují vždycky dostatečně vlhkou, ale zavlažují ji opatrně, aby žížaly neutopili). Za několik týdnů budou moct podél stěny sklenice objevit obytné žížalí chodbičky. Uvidí, jak budou žížaly rostlinné zbytky postupně zatahovat do země a jak pozvolna promíchají všechny vrstvy.