Základní škola a Mateřská škola Jindřichov, okres Bruntál

PROJEKTOVÁ VÝUKA V 9. ROČNÍKU – TA PRODAVAČKA JE PODEZŘELÁ!

Prodavačka, která měla pochybnou minulost, se nyní rozhodla vydělávat si na živobytí poctivě. Sotva týden po otevření obchodu se ale sama stala obětí zločinu!

Je to možné? Tuto otázku si jistě klade každý vyšetřovatel, kriminalista či inspektor a bylo by mylné a zavádějící nechat se ovlivnit nehezkou minulostí. Vždyť vždy by se mělo vycházet z presumpce neviny, tedy… Tedy až do doby, kdy je pravomocně rozhodnuto o vině podezřelé.

Po celou dobu se snažila Shady, dáma se zrzavými vlasy, přesvědčit inspektora Cala, že z jejího obchodu s luxusními koberci bylo odcizeno několik skvostných kusů. Inspektor Cal se ihned pustil do vyšetřování stejně jako žáci devátého ročníku. V rámci projektové výuky a mezipředmětových vztahů se žáci nejprve v hodině českého jazyka seznámili s textem, který však obsahoval i spoustu nepotřebných informací. Paní učitelka Lozertová odhalovala s žáky pasáže textu, které jsou nepodstatné a které jsou klíčové pro řešení matematické úlohy. Hlavní roli tedy hrálo čtení s porozuměním. A pak že český jazyk a matematika mají údajně pramálo společného! Opak je pravdou.

Následně, v hodině matematiky, byla zapeklitá úloha řešena matematickými nástroji. Na výsledku řešení nesmírně záleží, neboť tento rozhoduje o vině, anebo nevině podezřelé. Deváťáci zápletku, jako obvykle, správně vyřešili s lehkostí a grácií jim vlastní a paní prodavačka byla shledána…

To už necháme na čtenářích.

p. uč. Petr Kubisz (matematika), p. uč. Kateřina Lozertová (český jazyk)