Čtení je základní lidskou dovedností, která ve velké míře ovlivňuje intelektový vývoj jedince. Měsíc knihy se slaví od roku 1955, jako svátek čtenářů pak od roku 2010. Na podpori našeho čtenářství nám posloužily různé aktivity v projektu zaměřeného k oslavě těchto dvou svátků. Některé aktivity jsme plnili v prostředí naší školní knihovny, kterou rádi navštěvujeme, některé pak byly určeny pro práci doma.
Naši schopnost číst pozorně jsme si prověřili v zábavném dvouminutovém testu. Zjistili jsme, že naše pozornost při čtení zadání úkolů není zrovna nejlepší. V další aktivitě jsme pomocí knih odhadovali, co nás čeká. Jak se to dělá? Vyberete si libovolnou knihu, zavřete oči a do jejich stránek zabodnete prst. Pak si přečtete, co se zrovna v tom příběhu odehrává, a právě to vás v blízké době čeká. Docela jsme se u těchto předpovědí zasmáli.
Protože už máme něco načteno a dokážeme zhodnotit, které knihy nás bavily a které ne, byl pro nás hračkou ohodnotit oblíbenost knih na hodnotící škále. Pak jsme se společně zamýšleli nad tím, co všechno dělá dobrý čtenář a všechny naše nápady jsme zaznamenávali na společný plakát. Podle paní učitelky z nás padaly hezké nápady.
Doma jsme se pak měli vyfotit na oblíbeném místě, kde rádi čteme. Takovým místem byl nejčastěji pelíšek v posteli. Dále jsme si měli vybrat knihu, jejíž titul dokážeme výtvarně ztvárnit pomocí hraček a nejrůznějších předmětů. A posledním úkolem byla najít si na internetu citát o knize, který nás zaujme, a udělat z něj jednoduchý plakátek. Škoda jen, že nikdo nenašel kousek odvahy splnit i dobrovolné úkoly, kterými bylo natočit minutové video, kde bychom doporučili svou oblíbenou knihu ostatním, nebo vymyslet krátkou říkanku či básničku o knize. Ale to můžeme vyzkoušet i jindy.