V rámci digitálního vzdělávání žáci 9. ročníku pracovali na úkolu, který jim pomohl rozvíjet dovednosti práce s textovým editorem MS Word a prohloubit jejich znalosti geometrie.
Během práce na studijním materiálu o geometrických tělesech se žáci naučili efektivně využívat informace z internetu, přičemž se seznámili s principy licence Creative Commons a jejího správného používání. V MS Word pak pracovali na formátování obsahu, zarovnání textu do bloků a správném umístění objektů, kterými byly náčrty těles.
Každé těleso bylo v materiálu popsáno definicí, doplněno ilustrativním obrázkem a uvedeny byly základní matematické vztahy pro výpočet objemu a povrchu. Aby byl studijní materiál co nejvíce názorný, doplnili jej žáci o praktický příklad s podrobným postupem výpočtu jednotlivých parametrů.
Tento projekt přinesl žákům cenné zkušenosti s digitální tvorbou a ukázal jim, jak propojit informatiku s matematikou v užitečné a interaktivní podobě. Díky své práci nejen zdokonalili své technické dovednosti, ale také pochopili význam správného používání zdrojů a práce s licencovaným obsahem.


30. 5. 2025 Kubisz