Tématem projektové výuky v 9. ročníku byl atom, jeho stavba, složení a historie objevů souvisejících s atomem.
Žáci se během výuky seznámili s pojmem atom. Pochopili, z čeho se atom skládá. Za pomoci periodické soustavy prvků pochopili význam protonového čísla a důvod řazení prvků do period.
Během vyučování se seznámili s interaktivním apletem, který žákům objasnil Rutherfordův experiment se zlatou fólií, jenž dokázal, že atom je převážně tvořen volným prostorem s malým hutným kladně nabitým jádrem.




Další aplety pomohly žákům s vizualizací Rutherfordova a Bohrova modelu atomu.
Získané vědomosti žáci využili při tvorbě prezentace věnované atomu.
Projektová výuka na téma atom nabízí žákům možnost prozkoumat základní stavební jednotky hmoty zábavným a interaktivním způsobem. Díky praktickým aktivitám, experimentům a interdisciplinárnímu přístupu si žáci nejen osvojí teoretické znalosti, ale také rozvinou své praktické dovednosti a kritické myšlení. Také žáci využili již dříve získaných dovedností při práci s internetem a tvorbě Powepointové prezentace.