Již od 1. adventní neděle jsme spolu s žáky 3. ročníku hovořili ve třídě o adventu a jeho poslání. Prvním úkolem bylo ozdobit vánoční stromeček.





Cílem projektu bylo podchytit u žáků zájem o tradice, které nám přináší období adventu a poskytnout jim prostředky a metody pro hlubší porozumění tohoto období.
Děti pozorují, rozlišují a popisují některé vlastnosti a formy oslav čtyř neděl adventních
Prohlubuje jejich kulturní povědomí a vyjádření, rozvoj jemné motoriky, podnikavosti a kreativity
V rámci projektu jsme v hodině jazyka českého četli o tradicích v době adventu a následně měli děti za úkol složit kartičky jaké zvyky – obyčeje vykonáváme a jak jdou významné dny za sebou v době adventu. Všechny skupinky seřadily lístečky správně. Následně vypracovali pracovní listy s úkoly.








V matematice jsme si vypracovali slovní úlohy na téma Vánoc, násobilku ve stromečku, který jsme podle správných výsledků museli vybarvit. Každý výsledek měl zadán jinou barvu.





V prvouce si každé dítě, které si doneslo materiál, samo vyrobilo, dotvořilo adventní věnec. Pomocí větviček z jehličnatých stromů, ozdob, svíček a vypichovací hmoty děti vyrobily krásné adventní věnce. Jejich kreativita byla nesmírně bohatá. Všem se adventní věnce podařily.






V rámci hodiny tělesné výchovy a hudební výchovy jsme si na notebooku vyhledali vánoční koledy a zacvičili si za pomoci vánočních obrázků hru na vánočku, zvoneček, stromeček, kapr, kdy děti běhaly po třídě a když jsem ukázala daný obrázek, musely udělat pozici danou pro obrázek. U toho jsme si zpívali společně koledy.
Všem se celý den líbil, byli nadšeni svými výrobky.




