Ve čtvrtek 6. listopadu jsme našim prvňáčkům vytvořili prostor pro oživení výuky písmenek a abecedy formou smylového hraní.
Děti mohly „nasát“ učivo pomocí různorodých materiálů a pomůcek.
Nejprve jsme si připomněli, jaké smyslové analyzátory má lidské tělo a s tím děti dokázaly pojmenovat také všechny smysly. Práci jsme si zpestřili také o básničku spojenou s abecedou a písničku, která rozvíjí jemnou motoriku. To bylo také cílem projektové výuky, abychom děti podpořili v procvičení a rozvoji jemné motoriky, která je pro děti v tomto období naprosto zásadní a jde ruku v ruce se správným rozvojem řeči.
Prvňáčci skvěle spolupracovali, chovali se k sobě přátelsky, pokud potřebovali vyměnit stanoviště a vyzkoušet si novou aktivitu a po celou dobu nás provázel a příjemná atmosféra.
Po ukončení jsme se s dětmi shodli na tom, že by bylo skvělé si smyslohraní zopakovat, a to je také cílem, abychom dětem nabídli nejen klasickou frontální výuku, ale také výuku prožitkem.
Takže se budeme těšit na příští možnost.
Děkuji za krásnou spolupráci prvňáčci – p. uč. Michael Chromík.









