Tandemová výuka je jednou s čím dál používanějších organizačních forem výuky, při které se na vyučovací hodině podílejí dva učitelé. Rozhodli jsme se tuto formu vyučování zvolit i pro jeden z projektových dnů v 1.ročníku. S panem učitelem Martinem Mišanem jsme si pro naše nejmenší žáky připravili dvě vyučovací hodiny ve kterých se propojila s digitálními technologiemi zejména prvouka, ale také matematika a český jazyk. Nejprve jsme si povídali o tom, co to vlastně naše vlast a náš domov je, co jednotlivé pojmy znamenají a jaký je případně mezi nimi rozdíl. Důležitými pojmy se staly např: Česká republika, Praha, naše obec Jindřichov, náš domov, popřípadě adresa, ale také mapa, kompas, atlas, iPad, tablet, robotika, aplikace apod. Většina dětí znala a dokázala také výjmenovat různé druhy digitálních technologií, které jsou denně kolem nás, které využívají ke hře, ale které nám mohou být i v různých činnostech nápomocny. V rámci tohoto konkrétního projektu se žáci seznámily s iPady, se kterými také později manipulovali a pracovali na skupinových úkolech. Učili se iPady zapnout, zadat hesla, vyhledat požadovanou aplikaci. Ta nejdůležitější pro nás v tomto projektu byla aplikace Google Earth. Učili jsme se společně tuto aplikaci vyhledat, otevřít, zadat do ní místo, které nás zajímá, které chceme prozkoumat, ale také zvětšit, či zmenšit měřítko mapy tak, jak je potřeba. Žáci se tak mohli podívat na planetu Zemi z pohledu satelitu, ale také si najít Českou republiku, obec, ve které žijí, či dokonce školu, kterou navštěvují. Vyzkoušeli si také, jak se dá změnit druh mapy např. z turistické na mapu leteckou. Na samém konci nás čekal úkol, kdy jsme se měli pokusit využít funkci v aplikaci, díky které se dá změřit vzdálenost mezi dvěma místy na mapě. Touto cestou bych chtěla poděkovat prvňáčkům, kteří ještě neumí ani všechna písmena abecedy, a kteří tyto úkoly zvládli dle instrukcí na jedničku. Další díky patří panu učiteli Mišanovi za trpělivost a spolupráci v těchto dvou vyučovacích hodinách.














