Naplánovali jsme si již tradičně velkolepou akci, která se postupně formovala z několika kroků. Nejprve jsme se seznámili s pojmem uhlíková stopa. S využitím online kalkulačky jsme si orientačně vypočítali, jako uhlíkovou stopu za sebou zanecháváme. Na tímto údajem jsme se zamysleli a hlavně jsme pořádně přemýšleli, co můžeme udělat, abychom tato čísla snížili.
Poté jsme podnikli průzkum, jak se všichni žáci dostávají do školy. Sedmáci byli pověřeni, aby drželi hlídky před školou, odchytli si žáky a poctivě zapsali, jakým způsobem se dostali do školy. Všechny informace si zapsali do tabulek k dalšímu zpracování. Následující týden jsme se snažili žáky motivovat, že je mnohem lepší dopravit se ke škole pěšky, na koloběžce nebo na kole.
Jak se nám osvěta podařila??? Posuďte sami 🙂 Před školou se nám to jen hemžilo cyklisty a chodci. Sedmáci ve svých výsledcích zjistili, že žáků, kteří se do školy dostali autem nebo autobusem bylo opravdu minimum. Doufejme, že to všem vydrží co nejdéle 🙂