Co nás čeká jako závěrečná akce k celoškolnímu projektu (DEN ZEMĚ)???
Dlouhou dobu nás spojovala myšlenka Dne Země. Teď vše propojíme s jejím označením, s „modrou planetou“.
Jak na to???
- Najděte doma co nejvíce modrého oblečení a modrých doplňků
- Vše si na sebe oblékněte (buďte co nejvíce modří)
- Vytvořte kreativní fotku (zajímavé doplňky, tematické pozadí, …)
- Na fotce mějte nápis: „podporujeme modrou planetu“
Fotku mi pošlete do čtvrtka 22. 4. 2021
34.týden 19.-23. dubna
ČJ
Příbuzná slova po S- jejich vyvození a poznávání
M
Písemné odčítání trojciferných čísel do 1 000
PRV
Lidské orgány a smysly
Žáci, kteří budou ve škole chybět, budou mít učivo v Teamsech v týmech čj, M, PRV
33.týden 12.-16. dubna
ČJ
Vyjmenovaná slova po S- vyvození a osvojení řady po S
M
Písemné sčítání trojciferných čísel do 1 000
PRV
Lidská kostra
Hravou formou učení tolik nebolí
Michalka se učí kudy chodí. Když rostlinku správně vyrovnáš, zatížíš a dáš schnout máš základ budoucího HERBÁŘE
Medvědí česnek je rostlina, která najde své uplatnění v kuchyni a léčitelství. V kuchyni se používá k dochucení pokrmů, protože má výbornou česnekovou chuť. Má detoxikační schopnosti, pomáhá při nachlazení a má protinádorové účinky. To všechno Posoldovi moc dobře vědí
Eliška barví vajíčka
I Michalka tvoří, maluje a zdobí
Adélčino velikonoční tvoření
Vojtíškova velikonoční výzdoba
Tonička posílá fotečky z velikonočních příprav
Eliška posílá fotečky jarního množení
Jak na učení bezbolestně
Výtvarný a pracovní inspiromat
Jarda a jeho šikovné prstíky
Vojtíšek a jeho pravěký svět
Anička se také činí
Jarouškův pracovní postup při jarním sázení
U Svobodů maluje celá rodinka
Tonička posílá něco kočičího na Květnou neděli
Nela zase velikonoční tvoření
Střípky z výuky 22.-26. 3. 2021
Kromě didaktických her, které děti hrají k procvičení právě probíraného učiva na moje doporučení, si hry i samy vymýšlejí (Eliško, to je nápad!).
Anička pojala výuku prvouky netradičně. Pustila se s vervou do práce. Nejenom si osahala půdu(vlhká, sypká, špiní ruce, krásně voní jarem), ale řekla si, že jí chybí pracovní činnosti, tak spojila výuku prvouky s pracovní činností a pustila se do sázení jahůdek. Aničko výborně.
Tonička Vám všem posílá vlastnoručně vyrobené Morany.
Při oslavách jarního slunovratu byla symbolicky vynášela stejnojmenná slaměná figurína, oblečená a ozdobená jako krásná žena. Dle tradic se tak loučíme se zimou a vítáme jaro tím, že vynášíme Moranu (smrtku). Až když smrtka shoří nebo skončí v potoce, teprve začíná jaro.
Na hlavních stránkách je článek z našeho snažení v prvouce. Tady dávám jen, co se nevešlo , protože je mi líto to neukázat. Je vidět, že měření délky i hustoty a v jednom případě i času Vás zaujalo.
Střípky z výuky
ČJ:osoba, číslo, čas u sloves
M: Počítáme do 1 000
Jarda posílá pozdrav paní učitelce a všem spolužákům z Vysoké. Jaroušku moc děkujeme.
Střípky z domácí výuky 1.-5. března
čj-výjimky po m
PRV Sluneční sloustava
důležité dokumenty (posílala jsem mailem)
2021_03_01_Krizové opatření o pohybu mezi okresy
2021_03_01_INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 27. ÚNORA 2021 final-1
2021_03_01_Pro rodiče vybraných profesí
2021_03_01_Krizové opatření Vlády ČR
Tonička pozdravuje všechny své spolužáky a posílá sladký pozdrav z Petrovic. S maminkou a sourozenci pekli tentokráte sušenky Koka, Cookies a Vafle 🥰 mňam.
A ještě okénko do domácí výuky prvouky: Změny v přírodě od jara do zimy
V příloze posílám dopis p. ředitelky, ve kterém naleznete informace o omezeném provozu školy.
Střípky učiva z distančního týdne
15.-19.2.2021
učíme se vyjmenovsná slova po M
Toniččina pomůcka na pádové otázky ze starého kalendáře
v prvouce Šlechtický zámek
Tonička sama upekla sušenky, podle receptu z internetu a uspořádala rodině zámecké pohoštění.Mňam, mňam, mňam
2021_02_16_Oznámení rodičům_Uzavření provozu
Moji žáčci, Tonička Vás všechny moc pozdravuje a posílá fotečky
Střípky učiva z distančního týdne 8.2.-12.2.2021
učíme se pádové otázky
učíme se násobilku 8
Středověké město
Vážení rodiče, chtěla bych Vám velice poděkovat za to, jak statečně a s plným nasazením pomáháte svým dětem zvládnout nelehkou školní situaci. Moc dobře si uvědomuji Vaše plné nasazení při dálkové výuce. Vážím si Vaší práce a děkuji za ni.
Moji milí žáčci, i Vám děkuji, že se pilně učíte a děláte vše proto, abychom co nejméně zameškali. Moc si přeji, ať se brzy všichni ve škole setkáme.
Vážení rodiče v níže uvedeném dokumentu naleznete informaci o tom, že pro příštích 14 dní se pro nás ve výuce nic nemění.
priloha_866969660_0_Informace 1. 2. 2021_ver2
Vážení rodiče
Chtěla bych Vás informovat o následujícím.
Dle zákona o ochraně osobních údajů Vám nemohu zaslat v nechráněném rozhraní (mailem) známky na pololetní vysvědčení. Žáci dostanou výpis pololetního vysvědčení nejpozději tři dny po návrtu do školy (po zahájení prezenční výuky), nebo Vám nabízím možnost osobního vyzvednutí výpisu dne 28. 1. 2021 od 10.30-11.30.
V pátek 29.1. 2021 jsou pololetní prázdniny.
V týdnu od 1.2.-5.2. 2021 jsou jarní prázdniny.
Pokud se po prázdninách změní situace, dám včas vědět. C
ukázka z domácí výuky

dav
V přiloženém dokumentu jsou rozepsána pravidla o elektronické komunikaci
Pravidla komunikace při využití ICT(1)
Od 11. ledna 2021 do odvolání 2021 pokračuje výuka ve stejném režimu jako doposud. Více informací naleznete v přiloženém souboru.
Učivo na další týden vyvěsím na Teamsech o víkendu.
Dobrý den, v příloze máte přesné instrukce ohledně odhlašování stravy. Dále bych Vás chtěla informovat, že v důsledku covidové situace se plavecký výcvik v tomto školní roce konat nebude Peníze na něj neposílejte. Rodičům, kteří již zaplatili, bude částka v plné výši vrácena.
Vážení,
věnujte, prosím, pozornost příloze, ve které se dočtete informace o omezení provozu škol a školských zařízení, a to od 27. 12. 2020 do 10. 1. 2021.
Do školy nastoupí pouze žáci 1. a 2. ročníku, ostatní žáci se budou vzdělávat distanční formou.
Věříme, že se do lavic vrátíme co nejdříve. Učivo máte vyvěšeno v Teamsech. Hana Cilová
Ministr-skolstvi-do-10.-1.-2021
Přeji Vám hodně krásných chvil prožitých v příjemné atmosféře Vánoc, v Novém roce hodně radostných dnů a hlavně pevné zdraví.
15.týden 14.12.-18. 12.
ČJ
Příbuzná slo va po B, výjimky
M
Násobilka a dělení 5
PRV
Pojem času- přírodní, historický
Číslo bankovního účtu pro zasílání plateb od rodičů žáků:
166870137/0300 (číslo účtu)
VS 32021 (variabilní symbol)
do poznámek jméno a příjmení žáka
14.týden 7.12.-11. 12.
ČJ
Vyjmenovaná slova po B- vyvození a osvojení řady VS slov
M
Písemné odčítání dvou dvojciferných čísel, opakování násobilky a dělení 1-4
PRV
Rekreační oblasti, chráněná území, historické památky
Číslo bankovního účtu pro zasílání plateb od rodičů žáků:
166870137/0300 (číslo účtu)
VS 32021 (variabilní symbol)
do poznámek jméno a příjmení žáka
13.týden 30.11.-4. prosince
ČJ
Výjimky psaní i/y po Z, pravopis psní i/y uvnitř slova po z
M
Písemné sčítání dvou dvojciferných čísel, opakování násobilky a dělení 1-4
PRV
Zemědělství, změny v kajině- znečištění, ochrana
Upozornění:
děti musí mít každý den 3 kusy čistých roušek a obal na ně (sáček,box)
každý den sraz u vchodu do šatenv 7.25 hodin
Vážení rodiče, moji milí žáčci, chtěla bych Vám sdělit, že jsme se konečně dočkali a škola se nám otevře 30. listopadu 2020. Moc se na Vás těším. Oficiální sdělení máte v přílohách
priloha_844689850_1_Informace k provozu škol a školských zařízení od 25. a 30. 11.
Oznámení-rodičům-nástup-30.-11.-2020
Protože už všichni jsme ovládli základy v Teamsech, budu učivo vyvěšovat už jenom v nich,
Tonička posílá všem spolužákům moc pozdravů, podívejte se, co všechno umí
Distanční výuka 16.11.-20.11. 2020
ANGLICKÝ JAZYK
VIDEO LESSON 2 pro tento týden zde:https://youtu.be/6FWKGJS4IzY . Video jsem také nahrála do výukových materiálů AJ v Teams.
- před spuštěním videa budete potřebovat níže připojené testy, kdo nemá možnost tisku, připravte si sešit či papír.
- také si připravte pastelky.
- u0_unit_test
- friends_progress_test
Testy mi prosím vyfoťte a pošlete na mail houdkova@zsjindrichov.cz nebo vložte do Teams.
Distanční výuka 9.11.-13.11. 2020
ANGLICKÝ JAZYK
VIDEO LESSON 2 pro tento týden zde: https://youtu.be/hoALJ32-35A. Video jsem také vložila do výukových materiálů AJ v Teams.
Vypracované úkoly mi prosím posílejte na můj mail houdkova@zsjindrichov.cz nebo vkládejte do Teams – Anglický jazyk – Odevzdané úkoly.
pomůcky k vytisknutí ČJ
pomůcky k vytisknutí M
pomůcky k vytisknutí PRV
PONDĚLÍ
ČESKÝ JAZYK
Učivo: Pravopis po obojetných souhláskách
Metodika vysvětlení učiva: po obojetných souhláskách b,f,l,m,p,s,v,z- píšeme buď měkké i,í, nebo tvrdé y,ý buď uprostřed nebo na konci slova. Proto je musím naučit pravidla, kdy psát měkké a kdy tvrdé. Pravidel je několik. Jiná pravidla platí o psaní i/y na konci slov (podstatných jmen, přídavných jmen, sloves) a jiné pravidlo je, kdy psát i/y uvnitř jakýchkoli slov. My se budeme učit pravidlo o vyjmenovaných a příbuzných slovech. Toto pravidlo nám prozradí, jaké i/y se píše uvnitř slov.
Než s učivem o vyjmenovaných slovech začneme, musíme perfektně ovládat poznávání obojetných souhlásek a rozlišovat jejich postavení ve slovech (uprostřed nebo na konci).
1)Napřed si zopakuj obojetné souhlásky: b,f,l,m,p,s,v,z,
potom obojetné slabiky se samohláskou a: ba,fa,la,ma,pa,sa,va,za, slabiky se samohláskou e, i, o, u, y
Vytiskni si z pomůcek, pak zakroužkuj všechny obojetné souhlásky a nalep do sešitu.
2) Přečti si všechna slova a pak přečti ve slovech všechny obojetné slabiky (Pozor slabiku, ne souhlásku. Nápověda: vykopat-vy, pa).
bič, lékárna, máma, liška, pytle, prase, výr, vláček, chyba, obyvatelé, prachové, zajícovi, brzy, Filoména, fialový, myslivec, foťák, netopýr, zavíčkovaný
3) online procvičování
http://cestina.hrou.cz/c/2.trida/dopln-radu-obojetnych-souhlasek
MATEMATIKA
Učivo: Vyvození a osvojení matematické operace dělení 4
Metodika vysvětlení učiva: Dělit čtyřmi znamená, rozdělit dané číslo na čtyři stejně velké části.
1)Pusť si úvodní prezentaci
2)hraní si košíky a jablíčky z pomůcek (rozděl 4,8,12,16,20,24,28,32,36,40 jablek do 4 košíků)
3)hledej číslo, které nepatří mezi násobky čísla 4
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/najdi-vetrelce/pocitame.html
4) dělení je vlastně násobilka pozpátku v pomůcce- rozstříhej a zamíchej příklady- rozlož je, ať na ně vidíš a hledej dvojice
ÚTERÝ
ČESKÝ JAZYK
1)V textu přečti slovo a jmenuj obojetnou slabiku uprostřed slova (slabiku, která se skládá s obojetné souhlásky a samohlásky i/í/ nebo y/ý). První slovo ti napoví.
2)Vytiskni z pomůcek, nalep do sešitu a splň zadání
3)Práce s učebnicí ČJ73/1 – přečti a vyhledej slova s obojetnými souhláskami
4)Na folii z Pracovního sešitu str. str.3/2 – 12sl.
MATEMATIKA
1)Trénuj dělení 4
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/trenujeme/nasobilka4.html
návod jak si program otevřít
2) na folii-Pracovní sešit str,4/13 2sl.
3) do sešitu učebnice M str. 16/3 (stručný zápis, výpočet, odpověď)
PRVOUKA
Učivo: Hlavní město-Praha
1)přečtěte si a vyprávějte si:
Praha-je nazývána matkou měst, zlatou kapličkou, stověžatou a opravdu, když se na Prahu díváš z výšky, vidíš samé věže. Praha leží ve středních Čechách, vznikla při řece Vltavě v místech, kde vytvořila Vltava široké údolí. Svoje osudy mají nejenom lidé a národy, ale i města. Před miliony let bylo na území Prahy moře-v horninách Barrandova se dodnes nacházejí zkameněliny mořských živočichů. Později se zde usadili lovci mamutů, po nich tu zbyly kosti a zuby, kamenné nástroje a zbraně.
Praha vznikla před 1 000 let-napřed český kníže postavil hrad na skále, postupně řemeslníci a obchodníci stavěli kamenné i dřevěné domy okolo tržišť-z nich vznikala náměstí. Bohatí pánové dali stavět chrámy a kostely. Nakonec se město dalo obehnat hradbami se spoustou bran. Město se za čas rozrůstalo i za tyto hradby. Proto ve středu města, v jeho nejstarších čtvrtích, je velké množství stavebních památek-jsou to paláce, kostely, radnice, obytné domy, sochy, mosty, věže, kašny.
Nejkrásnější a nejvzácnější památkou je Pražský hrad na jeho nádvoří se vstupuje Matyášovou branou. Nejznámějším náměstím je Staroměstské náměstí s Týnským chrámem, Staroměstskou radnicí a orlojem, sousoším Mistra Jana Husa, dalším známým náměstím je Václavské náměstí s jízdní sochou sv. Václava, Národním muzeem. Další významnou a srdcím všech Čechů milou památkou je Vyšehrad na pravém břehu Vltavy, hřbitov Slavín, Strahovský klášter s obrovskou knihovnou. Vzácná je též budova Národního divadla-na nábřeží pravého břehu Vltavy, která byla postavena ze sbírek chudých lidí, celé divadlo je vyzdobeno díly našich nejslavnějších umělců. Oba břehy Vltavy spojuje několik mostů, z nichž nejznámější je Karlův most s desítkou soch, Nuselský most (most sebevrahů) – most který jako jediný vede nad údolím, ne nad řekou. Za odpočinkem se chodí na Petřín-na něj vede lanovka, je zde bludiště zrcadel a rozhledna, pod Petřínem najdete i Hladovou zeď, která připomíná moudré panování Karla IV.
Praha bývala hlavním městem Českého království, nyní je hlavním městem ČR. Je sídlem presidenta a vlády. Prahu řídí primátor. Praha je rozdělena na deset obvodů. Historické jádro Prahy tvoří části Hradčany, Malá strana, Staré město, Nové město
V Praze žije více než milion obyvatel-takové lidnaté město se nazývá velkoměsto. Další tisíce lidí dojíždí denně do Prahy za prací, za nákupy nebo jako turisté. Dovedete si představit, kdyby jenom jeden den netekla voda, nesvítila elektrika, neodváželi se odpadky či nenaváželi denně zboží? Dnešní Praha je křižovatkou dopravních cest-vlaková nádraží, autobusová nádraží, letiště, dopravní cestou je i Vltava. Doprava funguje z Prahy po celé republice i do celého světa a naopak. Protože je Praha rozlehlá, funguje zde taxi, metro, autobusová a tramvajová doprava.
V Praze jsou desítky základních škol, mnoho škol středních a několik škol vysokých. Nejstarší vysokou školou v ČR je Karlova univerzita-na VŠ studují budoucí lékaři, právníci, inženýři, učitelé, ekonomové, malíři i herci, vědci…
Město s tak velkým počtem obyvatel je zároveň i městem práce-továrny na výrobu strojů (tramvaje, motocykly), potravinářské závody (mlékárny, pekárny, pivovary, jatka, sodovkárny), jsou zde nakladatelství novin, tiskárny, štáby televizí.
Takové množství lidí hodně sportuje-k tomu jim slouží tělocvičny, hřiště, stadiony, zimní stadiony, fitcentra.
Odpočinek je také důležitý-Praha nabízí mnoho míst k odpočinku ve svých parcích (Stromovka-Královská obora), zahradách, Zoo-v Troji, v lesoparcích, na Petříně, v Šárce
Kromě práce, škol, sportu a odpočinku je důležitá kultura. Praha má množství divadel (Národní, Semafor, Karlín, Vinohrady), kina, koncertní síně, muzea (Národní muzeum), malířské a sochařské výstavy.
2) pusť si prezentaci PRV Praha
3) ZÁPIS DO SEŠITU
Praha
Hlavní město ČR. Sídlí tu president a vláda. Je to starobylé město (1 000 000 obyvatel)
Prahou protéká řeka Vltava. Praha je rozdělena na 10 obvodů.
Nejstarší části jsou: Hradčany, Malá Strana, Staré Město, Nové Město
Nalep nebo nakresli obrázek z pomůcek
STŘEDA
ČESKÝ JAZYK
1)vytiskni si v pomůckách a splň zadání
Obtáhni měkké slabiky červeně, tvrdé modře a obojetné zeleně.
Rok rozdělujeme na dvanáct měsíců a čtyři roční období. Tato období se nazývají jaro, léto, podzim a zima. Nejteplejší je léto. Na jaře se příroda probouzí ze zimního spánku, rozkvétají květiny. Na podzim opadávají listy ze stromů, někteří ptáci odlétají do teplých krajin. V zimě padá sníh a děti staví sněhuláky.
2)roztřiď žaludy z pomůcek
– na 3 hromádky měkké souhlásky, tvrdé souhlásky, obojetné souhlásky
-hromádku obojetných souhlásek rozděl na dvě-na obojetné souhlásky uvnitř slova a obojetné souhlásky na konci slova
MATEMATIKA
1)procvičuj dělení 4online
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/pocetni-trenazer/deleni/priklady.html
2)do sešitu desetiminutovku-rodič diktuje příklady, dítě píše jen výsledky (za každým výsledkem napíše čárku, pokud výsledek neví, tak pomlčku) příklady diktujte z Pracovního sešitu str.4/13 2sl
3) na folii učebnice str.16/2- spočítej jen ty příklady, které umíš.
PRVOUKA
Učivo: státní správa
1)přečti si a vyprávějte si
PARLAMENT
Jsme občany České republiky, která vznikla 1.1.1993. Česká republika je demokratický stát, kde si občané-voliči volí své zástupce-poslance. Volit má právo každý občan, který dovršil 18 rok. Volby probíhají jednou za čtyři roky. Zvolení poslanci-zástupci lidu tvoří shromáždění-parlament se dvěma komorami (poslaneckou sněmovnou (200 poslanců nad 21 let) a senátem (81 senátorů nad 40 let). Parlament vydává a schvaluje zákony, volí prezidenta, povoluje vládě, kolik peněz smí vybrat od občanů na daních a na co smí tyto peníze použít, kontroluje vládu.
ZÁKONY
Představte si mraveniště-žije zde pohromadě velké množství jedinců. Aby zde mohli společně žít, musí dodržovat určitá pravidla, určitý řád-jedni shání potravu, jiní uklízí mraveniště, brání mraveniště, starají se o potomstvo…Podobně to funguje i v našem státě. Ani prezident, ani naše vláda nemohou vládnout, jak je napadne, musí se řídit zákony. Zákony se musí řídit každý občan naší republiky. Porušování zákonů je trestné. Při porušení zákona se občan dostává před soud, který stanoví trest. Občané mají nejenom povinnosti dodržovat zákon, mají i svá práva-nejdůležitějším zákonem, který stanovuje práva a povinnosti všech občanů, je Ústava České republiky.
PREZIDENT
Parlament volí nejvyššího představitele státu-prezidenta. Ten zastupuje naši republiku při jednání s představiteli jiných států, podepisuje mezinárodní smlouvy, podpisem schvaluje zákony nebo je vrací k přepracování. Prvním prezidentem České republiky byl zvolen Václav Havel
VLÁDA
Prezident republiky na základě výsledků voleb jmenuje předsedu vlády-premiéra. Ten sestavuje a řídí vládu složenou z ministrů. Vláda má výkonnou moc-každý z ministrů je zodpovědný za určitý úsek-finance, školství, zdravotnictví, průmysl, dopravu, obranu…Vláda navrhuje zákony, parlament je schvaluje
Ministři mají k ruce celé týmy pracovníků-úředníků, kteří pracují nejenom na ministerstvech, ale v každém městě i vesnici. O chod každé obce se stará obecní úřad v čele se starostou a zastupitelé-zástupci, které si zvolili občané vesnice.
V malé obci se občané znají, vědí, jak se kdo jmenuje a kde bydlí…Jen některé občany z obce znají v obci jiné nebo ve městě. Jen málo občanů poznáváme všichni. Lidé, kteří jsou známí většině lidí v republice, se nazývají významné osobnosti-prosadili se svou prací-politici, zpěváci, skladatelé, malíři, spisovatelé, herci, významní lékaři, stavitelé, vědci. Mnozí žijí v podvědomí lidí i po smrti (Lada, Němcová, Sekora, Aleš, Smetana, Dvořák, Jirásek…) a celý národ je na ně hrdý. Někdo je známý jen dokud jeho tvář nezmizí z televizní obrazovky a stránek novin a časopisů. A za pár let jeho podobiznu nikdo nepozná. Proto je důležité na významné osobnosti národa upozorňovat žáky ve škole. Svým dílem se navždy zapsali do dějin našeho státu. O mnohých osobnostech již něco víte a o mnohých se teprve budete učit.
2)Pusť si prezentaci
3)Vystřihni si z pomůcek a nalep do sešitu.
ČTVRTEK
ČESKÝ JAZYK
1)Napiš jako diktát -z Pracovního sešitu str. str.3/2
2)Pusť si prezentaci ČJ BFLMPSVZ
3)Na folii Pracovní sešit str.5/6
MATEMATIKA
1)cvičíme dělení čtyřmi online
2) do sešitu-z pracovního sešitu str.4/13 třetí a čtvrtý sloupeček
3)Na folii učebnice M str. 14/66
PRVOUKA
Učivo: Armáda
1)Pusť si prezentaci PRV Armáda ČR11
2) na internetu na Google si zadej heslo, které tě v prezentaci zaujalo a dozvíš se více
3) Zápis do sešitu
Armáda ČR
Hlavní úkoly armády:
1.Bránit ČR proti napadení
2.Podílet se na obraně aliance
3.Podílet se na mírových operacích, záchranných a humanitárních akcích
4.Podílet se na eliminaci nevojenských ohroženích (povodně, požáry, epidemie…)
Z pomůcky nalep obrázek
PÁTEK
ČESKÝ JAZYK
1)pusť si prezentaci ČJ úvod do VS
2) vyhledávej slova s obojetnou slabikou uvnitř slova-učebnice ČJ str. 8/1,2
3) Napiš do sešitu jen slova, která mají uvnitř obojetnou slabiku (pozorně se podívej, jaké i/y se v nich píše) -učebnice str. 11/3 (nápověda-je to 11 slov)
MATEMATIKA
1)Procvič násobení i dělení čtyřmi online
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/trenujeme/nasobilka4.html
návod spuštění
2)Do sešitu napiš pod tyto násobky 24, 32, 28, 39 vždy 2příklady na násobení a dva příklady na dělení podle vzoru:
12
3.4=12
4.3=12
12:4=3
12:3=4
Dopis ředitelky školy
Dopis rodičům137528102020[3123]
Distanční výuka od 2. 11. do 6. 11. 2020
ANGLICKÝ JAZYK
Natočila jsem pro děti video hodinu AJ, které děti zhlédnou a podle mých instrukcí vypracují zadaná cvičení.
Zde je odkaz na video lesson:https://youtu.be/hR62SU8aOEM
Před spuštěním videa prosím vytiskněte níže přiložený obrázek.
Učebnice str. 7, cv. 2, obrázek
Prezentace k procvičování barev colours game
Vypracované úkoly mi do konce tohoto týdne (pátek 6.11.) posílejte na můj mail houdkova@zsjindrichov.cz
Pomůcky k vytisknutí -ČJ
pomůcky k vytisknutí M
pomůcky k vytisknutí PRV
Prezentace nahrané v teamsech jsou už ozvučené
PONDĚLÍ
ČESKÝ JAZYK
Učivo: Slova příbuzná, kořen, stavba slova
Metodika vysvětlení učiva:
Slova příbuzná jsou taková slova, která mají společný kořen a tématicky spolu nějak souvisejí (např. voda, vodovod, voděodolný, vodovodní, voděnka, vodník…), ale ne deštník.
Se slovy příbuznými je to stejné jako s příbuznými v každé jiné rodině. Všichni příbuzní jsou si něčím podobní (třeba tvarem očí, tvarem nosu nebo třeba hlavy). Všichni mají nějaký společný znak, který je spojuje.
Nejedná se ale o naprostou stejné osoby, každý je trochu jiný. Podobně to funguje i u slov. Příbuzná slova mají jako společný znak kořen, to je spojuje do jedné rodiny a dělá je příbuznými. Každé slovo ale znamená něco jiného, představíme si pod ním jinou věc, osobu nebo třeba činnost. Nemůžeme jim všem přiřadit naprosto stejný obrázek.
1)video, které Vám pomůže
https://www.youtube.com/watch?v=L7XX_ixqALw
2) Pusť si prezentaci
3) Na slova ZUB, HRAD, LES vymýšlej příbuzná slova- podtrhni kořen- společnou část
4)Školní sešit
Učebnice ČJ str.32/2 – 2řádky (přečti si zadání)- přepiš a podtrhni
MATEMATIKA
Učivo: Vyvození a osvojení matematické operace násobení číslem 4
Metodika vysvětlení učiva: násobilka čtyřmi se vyvozuje opakovaným sčítáním stejných čísel, v našem případě čtyřek. Hra s knoflíky, fazolemi- 40 ks
1)Rozděl hromádku 40 fazolí do čtveřic- podej mi 1x 4 fazolky (kolik to je?), podej mi 2×4 fazolky (kolik to je?) podej mi 3x 4 fazolky………..je to nešikovné a zdlouhavé, proto je výhodné se naučit násobilku
2)Srovnávání sčítání a násobení (dítě vidí výhodu násobilky)
V pomůckách
3) na tabulce násobků (v pomůckách) si ukazuj pomocí dvou tužek pozici násobku (výsledek)
Např. 5.4 (svislá tužka 5, vodorovná 4- násobek 20)
4) online nácvik
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/nasobky/vyhledavaninasobku4.htm
ÚTERÝ
ČESKÝ JAZYK
Kořen příbuzných slov může být celé slovo (HRAD-zahrada, ohrada, hradby, ohradit),
nebo jen část slova (UČ-učitelka, učebnice, naučit, přeučit, učebna)
Část slova před kořenem se nazývá-předpona, část slova za kořenem se nazývá přípona
1)Nácvik:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/stavba-slova-3/koren-predpona-pripona/stavba-slov-3.html
2) pusť si prezentaci
3) Práce s učebnicí ČJ str.32/3
4) Manipulace s lístečky z pomůcky-rozstříhej a skládej slova příbuzná ze dvou lístečků
MATEMATIKA
1)Nácvik řady násobků čtyř
1)Hra se čtveřicemi: podej mi dva krát čtyři knoflíky, čtyřikrát čtyři knoflíky……
2) nácvik řady násobků 4 na prstech, s pomocí rozstříhané pomůcky-skládání násobků do řady, do sloupečku-od nejmenšího po největší, a naopak od největšího po nejmenší
Obrázek v pomůckách
3)na obrázku si ukazuj co nejrychleji postupně násobky od největšího po největší
4) online nácvik
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/nasobky/prirazovani4.htm
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/za-opicemi/nasob4.htm
PRVOUKA
Učivo: Vlast, státní symboly
1)Přečtěte si a povídejte si
Vlast je země, v níž se člověk narodil, lidé kteří spolu žili a žijí v zemi, kde se narodili tvoří národ- mluví stejnou řečí, v minulosti i dnes spolu tvoří dějiny národa. Naše vlast, která je naším domovem, se jmenuje Česká republika.
Leží zhruba uprostřed světadílu pojmenovaném Evropa.
Je vnitrozemským státem, protože nemáme přístup k moři. Když se díváme z vyvýšeného místa na okolní krajinu, vidíme malou část naší vlasti. Kdybychom letěli letadlem, viděli bychom již větší část naší vlasti. Celou ji můžeme uvidět jen z družice, jak nám ji ukazují v televizi při zpravodajství o počasí.Území státu je tvořeno třemi historickými zeměmi: Čechami, Moravou a Slezskem.
Tyto země se spojily v jeden celek na počátku našich dějin. V té době, měla krajina úplně jiný vzhled-hluboké, neprostupné lesy, divoké řeky, sídla člověka v krajině nebylo téměř vidět, nebyly louky, široké lány polí.
Území republiky obývají Čechové, Moravané a Slezané. Protože jsou občany České republiky a hovoří českým jazykem, považují se za Čechy. Jsou však mezi nimi krajové rozdíly(nářečí, kroje, zvyky, písně). Spolu s Čechy zde žijí i různé menšiny_Slováci, Němci, Poláci, Romové, Vietnamci. Česká republika má přes 10 000 000 obyvatel.
Slovo domov má i jiný význam. Doma jsme u maminky a tatínka, u hraček a knížek, je to naše rodina, ve které žijeme. Domov nám přináší pocit bezpečí a jistoty. Ať jsme ve světě kdekoliv, vždy se domů rádi vracíme. Važme si domova i vlasti. Smutný je osud těch, kteří domov ztratili (za války, z vlastní lenosti) a žádný nemají.
Krajina se cestou po republice mění, je různorodá a pestrá. Roviny se střídají s vrchovinami a horami, lesy a háje s poli a lukami, mezi nimi se tu a tam zalesknou hladiny řek a rybníků. Staré časy připomínají hrady a zámky. Po celé naší vlasti jsou roztroušena lidská sídla-vesnice a města. Žádná vesnice a město nemůže být bez vody-proto je naši předkové zakládali v blízkosti řek, potoků, pramenů či jezer. Protože se dříve lidé živili většinou zemědělstvím usazovali se tam, kde byla úrodná půda. Mnohá města vznikala tam, kde se dobývaly ze země užitečné nerosty (uhlí, slída) nebo kde ze země vyvěraly léčivé prameny.
Najdeme u nás krajinu s vysokými horami, vysočinu, nížiny, kraj rybníků, hlubokých lesů, krajinu rozsáhlých polí, vinic a chmelnic, krajinu plnou luk a pastvin…
2)pusť si prezentaci
ČESKÝ JAZYK
1)Nácvik online
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/stavba-slova-3/prirazovani-casti-slova/stavba-slov-6.html
2)Napiš do sešitu slova pod sebe kořenem
ryba, rybář, rybářka, rybník, rybniční, porybný, rybí, rybička, rybniční, paryba
3)Pusť si prezentaci
ČJ procvičování jiný tvar slova,slova příbuzná
4) na folii Pracovní sešit ČJ str. 3/2 12 sloupeček
MATEMATIKA
1)Nácvik násobilky čtyř. Nácvik probíhá po 5 příkladech-napřed dítě vidí výsledky, až zvládne rychle příklady postupně, pak na přeskáčku (pořád vidí výsledky), ve druhé fázi proužkem papíru zakrýt výsledky a počítat s odkrýváním výsledků pro kontrolu správnosti, nakonec bez odkrývání. Postupně přidáváme další příklady.
2) až dítě násobilku umí-hra na násobilku- v pomůckách
3) opiš a vypočítej do sešitu z pracovního sešitu M str.4/12 -2sl.
PRVOUKA
1)práce s učebnicí PRV str. 13,14- přečti si, odpověz na otázky, zeptej se, nato co je ti nejasné nebo o čem se chceš dovědět více.
2) Pusť si prezentaci
3) ZÁPIS DO SEŠITU
Česká republika- ČR
Leží ve středu Evropy a má 10 000 000 obyvatel (Češi, Moravané, Slezané a menšiny)
má přes 10 000 000 obyvatel
Nalep obrázek z pomůcek
Sousední státy ČR
S- Polsko (Varšava)
Z- Německo (Berlín)
J-Rakousko (Vídeň)
V- Slovensko (Bratislava)
Do sešitu nalep obrázek z pomůcek
ČESKÝ JAZYK
1)Napiš jako diktát Pracovní sešit ČJ str. 3/2 12 sloupeček
2) Řekni, co do řádku nepatří:
kreslí, kreslič, výkres, maluje, kreslení
výlov, ulovený, lovec, myslivec, lov, rybolov
chodit, cestička, chodník, chodec, chodník, chodníček
hrad, podhradí, zřícenina, hradby, zahrada, hradní
malíř, maluje, omalovánka, malba, malíře
3) procvičuj online
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/stavba-slova-3/slova-pribuzna-vetrelec/vyhledavani.html
MATEMATIKA
1) online procvičování
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/mezi-broucky/nasobeni4priklad1.htm
2) loto-násobilka 4 -v pomůckách
3) do sešitu Pracovní sešit M str. 4/12- 3. a 4. sl.
PRVOUKA
1)Přečtěte si a povídejte si
Státní symboly
ČS je demokratický stát, ve kterém jsou si všichni občané rovni, pro všechny platí stejné zákony, všichni mají stejná práva. ČR je svrchovaný stát. Jeho svrchovanost je vyjádřena ústavou, osobou prezidenta, vládou a parlamentem.
Výrazem samostatnosti státu jsou státní symboly. Těmito symboly se jednotlivé státy odlišují. Každý stát na světě má svůj úřední název. Tento slovní název může být nahrazen určitým znakem, symbolem tohoto státu-například, když se účastní nějaký stát veletrhu, jeho účast je symbolicky vyjádřena vztyčením vlajek na stožáry před slavnostní branou.
Mezi státní symboly patří státní vlajka, státní znak-malý a velký, státní hymna.
Podoba státních symbolů musí být přesně dodržována, proto uvedu jejich přesný popis.
Státní vlajka-horní pruh bílý, dolní červený, mezi ně je u žerdi vsunut modrý klín do poloviny její délky. Poměr šířky k její délce je 2:3, jeli délka větší, pak je to prapor, který není státním symbolem.
Malý státní znak-červený štít, v něm je stříbrný dvouocasý lev ve skoku (vztyčený) se zlatou korunkou a se zlatou zbrojí(drápy)
Velký státní znak-rozčtvrcený štít, v jehož prvním a čtvrtém poli je lev z malého státního znaku) jako symbol Čech). Ve druhém modrém poli je stříbrnočerveně šachovaná orlice se zlatou korunkou a zlatou zbrojí (symbol Moravy). Ve třetím zlatém poli je černá orlice se stříbrným půlměsícem zakončeným jetelovými trojlístky a uprostřed s křížkem, se zlatou korunkou a červenou zbrojí (drápy a zobák) (symbol Slezska). Tento velký znak nás reprezentuje za hranicemi státu, slouží k označení budov státních úřadů a organizací. Dalším státním symbolem je státní hymna-hudbu složil František Škroup, slova Josef, Kajetán Tyl. Poprvé píseň “Kde domov můj” zazněla v roce 1834 v Praze v divadelní hře “Fidlovačka”(žádný hněv a žádná rvačka). Krásná melodie a vlastenecký text písně zaujal český lid a brzy se rozšířila po celé zemi. V roce 1918 se stala Českou státní hymnou.
K symbolice státu patří také standarta prezidenta, státní pečeť a od státní vlajky odvozené státní barvy- bílá, červená, modrá-trikolora, někdy se ke státním symbolům počítají i hrob neznámého vojína a lipová ratolest
3) pusť si prezentaci
Naše vlast- Česká republika ČR9
2)ZÁPIS DO SEŠITU
Historické země ČR
Čechy, Morava, Slezsko
Nalep obrázek
Státní symboly
-státní vlajka, státní znak, státní hymna
-standarta prezidenta, státní pečeť, trikolora, hrob neznámého vojína, lipová ratolest
Nalep si do sešitu obrázky z pomůcek
3)pokus se vypracovat metodický list v pomůckách.
ČESKÝ JAZYK
1)Procvičuj online
2) vymysli, co nejvíce příbuzných slov s těmito kořeny- obrázek v pomůckách
2)Opiš do sešitu a červeně podtrhni slova v jiném tvaru, modře slova příbuzná
hrad, hradu, zahrada, ohrada, hrady, hradby, hradem, hrádek, hradů, hrady, přehrada, ohradit, přehradit
film, filmový, filmu, filmař, filmů, filmovat, filmem, filmy
MATEMATIKA
1)Procvičuj online
https://www.umimematiku.cz/pexeso-nasobilka-cisla-4/956
2) v pomůckách – odstřihni pásek s červenými výsledky a ten rozstříhej. Otoč rubem dolů a zamíchej. Tahej výsledky a umísťuj do políček a příklady.
Během prázdnin Vám napíši, co bude dál!!!!
Odkazy na vhodné zdroje, kde se mohou učitelé nebo rodiče inspirovat, jak mluvit s dětmi o coronaviru.
https://www.msmt.cz/jak-mluvit-s-detmi-o-koronaviru-pomuze-prirucka-i-komiks
https://koronavirus.mzcr.cz/jak-mluvit-s-detmi-o-koronaviru-nabizime-reseni
https://www.mvcr.cz/clanek/koronavirus-covid-19-doporuceni-ve-vztahu-k-detem.aspx
https://www.mvcr.cz/clanek/psychologicka-pomoc-prace-s-detmi-covid-19.aspx https://www.mvcr.cz/clanek/materialy-a-odkazy-pro-praci-s-detmi.aspx
https://decko.ceskatelevize.cz/koronavirus https://www.zspouchov.cz/files/1452_jak-mluvit-s-dtmi-o-koronaviru-final.pdf
https://www.fnol.cz/kliniky-ustavy-oddeleni/oddeleni-klinicke-psychologie/jak-mluvit-s-detmi-o-koronaviru https://psych.fss.muni.cz/media/3219193/jak-mluvit-o-soucasne-situaci-s-detmi.pdf
PODZIMNÍ PRÁZDNINY
V týdnu od 26. 10. do 30. 10. 2020 mají děti podzimní prázdniny. V tomto týdnu nebude zasíláno učivo. Přesto s dětmi procvičujte hlavně čtení a násobilku.
Opatření MŠMT – podzimní prázdniny
Vážení rodiče,
Vzhledem k tomu, že se připravuje v rámci distanční výuky také online výuka pro žáky, potřebovala bych vědět, zda máte doma:
1) počítač (notebook, tablet)
2) možnost internetového připojení
3) kvalita připojení – dobrá, seká se, špatná
4) možnost být s dítětem v online výuce v dopoledních hodinách
Pokud dovolíte, kontaktovala bych vás telefonicky do konce tohoto týdne a dohodla se s vámi. Jedná se zatím o přípravu.
Distanční výuka od 19. 10. do 23. 10. 2020
VŠECHNY OBRÁZKY z TEXTU NAJDETE V POMŮCKÁCH( ty si otevřete a vytiskněte, pokud nemáte tiskárnu, musíte si je udělat). PREZENTACE SE VÁM NAHRAJE A OTEVŘE PO ROZKLIKNUTÍ (někdy to trvá), WWW. STRÁNKY SE OTEVŘOU PO ROZKLIKNUTÍ.
Pomůcky k vytisknutí -ČJ
Pomůcky k vytisknutí -M
Pomůcky k vytisknutí -PRV
ANGLICKÝ JAZYK
Učivo: Procvičování čísel a barev
Barvy mohou děti procvičovat na tomto odkaze https://agendaweb.org/vocabulary/colours-exercises-colors.html Je tam spousta cvičení, také poslechová.
Pracovní list numbers-1-10-colours-1
Děti si také mohou vyrobit pexeso memory game colours
PONDĚLÍ
ČESKÝ JAZYK
Učivo: Různé tvary jednoho slova
Metodika vysvětlení učiva:
Slova, která mění svůj tvar- mění se jeho koncová část, se nazývají slova ohebná (podstatná jména, přídavná jména, zájmena, číslovky, slovesa).
Neříkáme, že se půjdeme koupat do voda a nebo naopak nepůjdeme do voda, protože se té voda bojíme.
1)Prezentace, která Vám pomůže s pochopením učiva
2) Pomocí předložek měň tvar slova
u, s, se,v, ve, o, od, nad, před, pod, po, pro, při, přes, na, z, bez, za
voda, les, pes
3)Napiš do sešitu a škrtni, co do řádku nepatří
Ryba, rybě, rybu, rybář, ryb, rybami
Kapka, kapku, kapky, kapek, kapička
Sedadlo, sedadlem, sedlo, sedadla, sedadel, sedadly
MATEMATIKA
Učivo: Vyvození a osvojení matematické operace dělení číslem 3
Metodika vysvětlení učiva:
Dělit třemi znamená, rozdělit dané číslo na tři stejně velké části.
1)Video, které Vám pomůže
https://www.matyskova-matematika.cz/matyskova-matematika-6-dil/video/str-14/
https://www.matyskova-matematika.cz/matyskova-matematika-6-dil/video/str-15/
https://www.matyskova-matematika.cz/matyskova-matematika-6-dil/video/str-16/
2)Srovnávání násobení a dělení (dítě vidí, že se v příkladu násobení a dělení používá stejná trojice čísel)
0.3=0 | 0: 3=0 |
1.3=3 | 3: 3=1 |
2.3=6 | 6: 3=2 |
3. 3=9 | 9: 3=3 |
4. 3=12 | 12: 3=4 |
5. 3=15 | 15: 3=5 |
6. 3=18 | 18: 3=6 |
7. 3=21 | 21: 3=7 |
8. 3=24 | 24: 3=8 |
9. 3=27 | 27: 3=9 |
10. 3=30 | 30: 3=10 |
4) Opakování sčítání s přechodem desítky – na folii str.3/6 3. sloupeček
ÚTERÝ
ČESKÝ JAZYK
Nácvik:
1)V pomůckách-vytiskni , rozstříhej a vyber jen lístečky se slovem v jiném tvaru
2)psaní do sešitu – opiš oba řádky a zakroužkuj správný řádek, kde jsou stejná slova v různém tvaru
brambora, bramborák, brambůrek, bramboračka, bramborový pytel,
brambor, bramboru, bramborou, bramboře, brambory
2)opakování na folii -pracovní sešit str. 5/6 6., 7. sloupeček
3) Povídejte si
SLOVNÍ OKRUHY
Nádraží
-říkej slova, která tě napadnou- tvořte věty
Pošta
-říkej slova, která tě napadnou- tvořte věty
Obchod
-říkej slova, která tě napadnou- tvořte věty
MATEMATIKA
Nácvik
1)Nácvik dělení 3
Nácvik probíhá po 5 příkladech- napřed dítě vidí výsledky, až zvládne rychle příklady postupně, pak na přeskáčku (pořád vidí výsledky), ve druhé fázi proužkem papíru zakrýt výsledky a počítat s odkrýváním výsledků pro kontrolu správnosti, nakonec bez odkrývání.
2) opakování řady násobků 3 na prstech
PRVOUKA
Učivo: Vybavenost obce, služby, kultura, sport
1) Co tě napadne při vyslovení Jindřichov ve Slezsku –tvoř věty (obrázek v pomůckách ti pomůže), povídejte si
STŘEDA
ČESKÝ JAZYK
1)Nácvik pomocí manipulace s lístečky – Vytiskni obrázek umístěný v pomůckách ČJ, lístečky rozstříhej, roztřiď na dvě hromádky a otoč ať nevidíš- tahej z každé hromádky 1 lístek a tvoř slova ve správném tvaru
2)Opakování na folii- pracovní sešit str5/6 8. sloupeček
3) opiš do sešitu
Učebnice str.46/3a
MATEMATIKA
1) Hra v pomůckách M na procvičování dělení: (kostka, figurky z člověče nezlob se nebo knoflíky)
3) Opakování odčítání s přechodem desítky – na folii str3/7 3. sloupeček
PRVOUKA
Následující text jen přečíst a vyprávět si
Poloha
Obec Jindřichov leží na severozápadním okraji okresu Bruntál. Jeho severní hranici tvoří státní hranice s Polskou republikou. Jindřichov se nachází v nadmořské výšce 321 až 401 m nad mořem a jeho celková rozloha činí 3 471 ha. Osou podélné, rovnoběžkově situované obce je Petrovický potok, do něhož přitékají Stříbrný a Svinný potok, posílený přítoky Železného a Černého potoka. Obec leží v údolí, které tvoří od severozápadu Rochova hora vysoká 466 metrů. Karlova hora, od východu Pěnkavčí hora, vysoká 704 metrů, z nichž je pěkný výhled do údolí, jeho severovýchodní výběžek je nazýván Železník, neboť se zde vyskytovala železná ruda. Osaměle vystupuje nad terén Špičák, severovýchodně leží Válečná seč, nazývaná tak po slezské válce o Horní Slezsko. K Jindřichovu byla přičleněna obec Arnultovice. Arnultovická obydlí vroubí po obou stranách silnici vedoucí z Jindřichova do Pitárné a dále na Osoblažsko. Délka Jindřichova a Arnultovic je přibližně 7,5 km. Dodnes si Jindřichov podržel význam spádové obce pro sousední Janov, Petrovice, případně i pro obce osoblažského výběžku. V současné době klesl počet obyvatel na 1382, Počet pracovních míst se v obci odhaduje na 250, především ve službách, obchodu, zemědělské výrobě a drobném podnikání.
STRUKTURA OBCE
Obecní úřad Jindřichov
Jindřichov čp. 58
793 83 Jindřichov
Vedení obce
starosta: Martin Korduliak
Hospodaření obce, rozvoj obce, ochrana veřejného pořádku, integrovaný záchranný systém, personální otázky
místostarosta: Olga Havlová
Školství, kultura, sport, výstavba, územní plánování, ochrana životního prostředí
Zaměstnanci obecního úřadu
hlavní účetní
Markéta Peterová rozpočet obce, hospodaření s majetkem obce, účetní záležitosti
samostatný správní referent
Šárka Bednaříková podatelna, přestupkové řízení, poskytování informací, stížnosti, správa pohřebiště, opatrovnictví, tvorba OZV a směrnic, CZECH POINT
matrikářka
Zdeňka Kobínová matrika, evidence obyvatel, pokladna (vodné a stočné, směsný komunální odpad, ostatní platby), CZECH POINT, webové stránky
Zaměstnanci obce
vedoucí služeb: Sterios Vergos
mzdová účetní: Radmila Ejemová
mzdová agenda, fakturace drobné hospodářské činnosti, pokladna (úhrada služeb), sklad
bytový referent: Jana Barvíková bytové hospodářství, správa majetku BH, nájmy bytových a nebytových prostor, pokladna BH
Složení zastupitelstva: Adámek Vlastimil, Grigoriadisová Renáta Bc., Hanuščáková Jana, Havlová Olga, Houdková Jana Mgr., Iljaševič Daniel, Korduliak Martin, Kučeriková Jana Ing., Rejda Pavel, Skalská Jaroslava Mgr., Smolíková Hana Mgr.
Pod obecní úřad spadá Základní a Mateřská škola Jindřichov, okres Bruntál, místní knihovna, dům s pečovatelskou službou, sběrný dvůr,
Zájmová sdružení v Jindřichově: sbor dobrovolných hasičů, TJ Slezan Jindřichov, klub seniorů, sportovně střelecký klub
ČTVRTEK
ČESKÝ JAZYK
1)Napiš jako diktát
Učebnice str.46/3a
2)Procvičuj pomocí prezentace
3)online procvičování tvrdé a měkké slabiky
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/procvicujeme/diktaty1.htm
MATEMATIKA
1)Procvičování dělení 3 pomocí manipulace:
Hra s lístečky- všechny lístečky vyhodit do vzduchu, hledat správné dvojice, pexeso, obrátit lístečky s příklady na rub, lístečky s výsledky nechat lícovou stranu – tahej příklad, najdi správný výsledek…..
2)do sešitu vypočítej 2 sloupečky z pracovního sešitu str4/11
PRVOUKA
1)Přečti si: Učebnice PRV str.10-12
2) ZÁPIS DO SEŠITU
Obec
Malé obce nazýváme VESNICE. Bývají obklopeny přírodou.
Velké obce nazýváme MĚSTA. Ve městech žije většina obyvatel naší země
Nalep do sešitu- obrázek v pomůckách
PÁTEK
ČESKÝ JAZYK
1)Na folii pracovní sešit str4/3 8. sloupeček
2) do sešitu
2)online procvičování pravopis u,ú, ů
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/samohlasky/prihody-maleho-kulihraska/vyber1.htm
3) Význam slov Slova mnohoznačná- jedním slovem označujeme více významů- rozstříhej, hledej, co patří k sobě
Slova souznačná- stejný význam řečený různými slovy
Vymýšlej další dvojice
Slova spisovná, nespisovná, zdrobněliny, citově zabarvená
4)online procvičování
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/vyznam-slov
MATEMATIKA
1)Online procvičování
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/3/pocetni-trenazer/deleni/priklady.html
2) do sešitu pracovní sešit str. 4/11 3. a 4. sloupeček
Chtěla bych Vám poděkovat za Vaše pracovní úsilí- Vám moji milí žáci i Vašim rodičům, kteří Vám pomáhají, moc dobře si uvědomuji, že to není snadné. Děkuji.
Věnujte, prosím, pozornost následujícímu Usnesení vlády ČR.
Od 14. 10. 2020 do 1. 11. 2020 je zakázána osobní přítomnost žáků 1. a 2. stupně ve škole. Žáci však mají možnost odebírat školní dotovanou stravu.
Poslední informace podané paní ředitelkou (o možném nástupu do školy od 19. 10. 2020) jsou tedy neplatné.
Více informací se dozvíte v přiloženém dokumentu na hlavní stránce
Následující dokument jsem Vám rozeslala mailem
TZ_13_10_2020_jak_na_osterovne_od_14_10
Distanční výuka od 12. 10. do 16. 10. 2020
Legenda:
vínově červené písmo- metodika pro rodiče
www. adresy rozkliknout a procvičovat
pomůcky– jakýkoliv obrázek, hra, manipulační lístky, pracovní listy budou k vytisknutí umístěny pod nadpisem pondělí. Vždy v jednom dokumentu- rozkliknout a vytisknout (pokud chybí tiskárna vyrobit)
prezentace– rozkliknout a prohlížet
červeně bude označeno učivo probírané v daném předmětu
PONDĚLÍ
Pomůcky k vytisknutí M
Pomůcky k vytisknutí PRV
ČESKÝ JAZYK
Učivo: Výslovnost a psaní slov se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě, dělení slov na konci řádku
Metodika vysvětlení učiva:
Písmeno ě vyslovujeme [ije]píšeme ve skupinách
Skupiny dě, tě, ně
Vyslovujeme [ďe, ťe, ňe], píšeme dě, tě, ně
Skupiny bě, pě, vě
Vyslovujeme [bje, pje, vje], píšeme bě, pě, vě
Skupiny mě
Vyslovujeme [mňe], píšeme mě
Slova na konci řádku dělíme podle slabik.
Slovo kouzelník bychom tedy mohli napsat takto
kou – zelník nebo kouzel – ník
Pamatuj si, že na konec řádku nepíšeme předložky:
1)Vysvětlovací video
https://www.youtube.com/watch?v=DYZMZz5Oa74
2)Učebnice str18/1
čti a doplňované ě zdůvodňuj zjednodušeně nahlas (vyprávěla napíší ě, protože říkám vyprávěla a ne vyprávela)
3)Napiš do sešitu učebnice ČJ str. 18/1 1 odstavec
MATEMATIKA
Učivo: Vyvození a osvojení matematické operace násobení číslem 3
Metodika vysvětlení učiva: Hra s knoflíky, fazolemi- 30 ks
1)Rozděl hromádku 30 fazolí do trojic- podej mi 1x 3 fazolky (kolik to je?), podej mi 2×3 fazolky (kolik to je?) podej mi 3x 3 fazolky………..
2)Srovnávání sčítání a násobení (obrázekč.1 nahraný v pomůckách-dítě vidí výhodu násobilky)
3) Video, které Vám pomůže
https://www.youtube.com/watch?v=V89OBEBGOco
4) Opakování sčítání s přechodem desítky – na folii str.3/6 1 sloupeček
ÚTERÝ
ČESKÝ JAZYK
Nácvik:
1)na folii -pracovní sešit str. 5/6 1,2 sloupeček
2)psaní do sešitu učebnice ČJ-str.21/6
MATEMATIKA
Nácvik
1)Hra s trojicemi: podej mi dva krát tři knoflíky, čtyřikrát tři knoflíky……
2) nácvik řady násobků 3 na prstech
Obrázek 2 bude k vyticknutí v pomůckách
3) Opakování odčítání s přechodem desítky – na folii str3/7 1. sloupeček
PRVOUKA
Učivo: Dopravní značky, nebezpečná místa, dopravní kázeň, nehoda
1)Jen přečíst
Dopravní ruch na vozovkách a na ulicích nemůže být nepřehledný zmatek. Musí mít řád. Ten zabezpečují dopravní značky. Jsou umístěny podél vozovek na pravé straně všude, kde je třeba řidičům i chodcům něco sdělit.
Dopravní značení máme:
- a) svislé- sloupce, panely, stojany
b)vodorovné- přímo na vozovce
Dopravní značky mají různý význam a smysl:
VÝSTRAŽNÉ-dávají výstrahu -trojúhelníkový tvar
ZÁKAZY-něco zakazují- červená kulatá
PŘÍKAZY- něco přikazují- modrá kulatá
INFORMAČNÍ- něco vysvětlují, radí- čtvercová, obdélníková
Každý účastník silničního provozu- chodec, cyklista, řidič je má znát a má se jimi řídit.
2)Prezentace-rozkliknout název prezentace
Moje obec Jindřichov ve Slezsku
STŘEDA
ČESKÝ JAZYK
1)Nácvik s pomocí internetu- piš do sešitu- při kontrole si oprav červeně chyby
https://www.youtube.com/watch?v=B7gPPX72NZM
2)Na folii- pracovní sešit str5/6 3,4 sloupeček
MATEMATIKA
1)Nácvik násobilky 3
Nácvik probíhá po 5 příkladech- napřed dítě vidí výsledky, až zvládne rychle příklady postupně, pak na přeskáčku (pořád vidí výsledky), ve druhé fázi proužkem papíru zakrýt výsledky a počítat s odkrýváním výsledků pro kontrolu správnosti, nakonec bez odkrývání.
Obr. v pomůckách
2)Opakování sčítání s přechodem desítky na folii str3/7 2. sloupeček
PRVOUKA
1) ZÁPIS DO SEŠITU
Dopravní značky
VÝSTRAŽNÉ-dávají výstrahu -kresba
ZÁKAZY-něco zakazují- kresba
PŘÍKAZY- něco přikazují- kresba
INFORMAČNÍ- něco vysvětlují, radí- kresba nebo si vytiskni a nalep obrázek
2)Vyprávět si o nebezpečných místech v obci, dopravních značkách v obci, jak se oblékat a chovat, když se zešeří.
ČTVRTEK
ČESKÝ JAZYK
1)Procvičování
Na folii- pracovní sešit str.5/6 4. sloupeček
2)online procvičování
MATEMATIKA
1)Nácvik násobilky 3 pomocí manipulace:
Hra s lístečky- všechny lístečky vyhodit do vzduchu, hledat správné dvojice, pexeso, obrátit lístečky s příklady na rub, lístečky s výsledky nechat lícovou stranu – tahej příklad, najdi správný výsledek…..
2)do sešitu vypočítej 2 sloupečky z pracovního sešitu str3/10
3) Opakování odčítání s přechodem desítky – na folii str3/7 2. sloupeček
PRVOUKA
1)Práce s obrázkem
2)Vytiskni si, rozstříhej a zahraj si pexeso
PÁTEK
ČESKÝ JAZYK
1)Napiš do sešitu- pracovní sešit str5/6 5. sloupeček
2)online procvičování
MATEMATIKA
1)Online procvičování
https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?id=1467&action=show#selid
2) na folii pracovní sešit str. 3/10 3. a 4. sloupeček
Důležité upozornění
Vážení rodiče,
z důvodu zhoršené epidemiologické situace bude od 8. 10. 2020 uzavřena základní škola a to po dobu 14 dnů. Děti se budou vzdělávat distančně. Chtěla bych Vám představit způsob, jak budete pracovat s dětmi doma. Protože jsem špatnou situaci předvídala, každý žák má doma nachystané dva prázdné sešity (jeden do ČJ, jeden do M, sešit do prvouky máte také doma, dále máte k dispozici vypracované pracovní sešity- do ČJ a do M (s červeným a modrým pruhem)- z těch podle pokynů budete procvičovat, opisovat nebo přímo do nich doplňovat či pracovat na folii. Nic mi nemusíte fotit a posílat, jakmile bude distanční výuka u konce, dítě přinese jak náhradní sešity, tak pracovní sešity do školy ke kontrole. Dítě se musí učení věnovat každý den. Mělo by nacvičovat, procvičovat, hrát si s učivem podle mého návodu (ten bude zveřejněn na zsjindrichov.cz/stránka 3. ročníku. V prvouce si jen přečtěte text k tématu, povídejte si k tématu, do sešitu napíšete jen stručný zápis, případně shlédněte přiložené prezentace či videa na doporučených www adresách. Každý den musí dítě číst nahlas článeček z čítanky nebo si může číst v knížce, kterou si samo zvolí, na pokračování (číst nahlas). Učivo Vám napíši podle předmětů a rozdělím na jednotlivé dny. Učivo bude vždy začínat metodikou, ta bude sloužit jen rodičům, abych Vám usnadnila vysvětlování. Nenechte pracovat dítě samotné. Musí mít Vaši kontrolu, že pracuje správně, aby si neutvrzovalo chyby, a navíc potřebuje Vaši podporu a pochvalu. Čtvrtek a pátek věnujte jen procvičování, protože učivo mají děti již zvládnuto. Násobení a dělení 2 ( na folii pracovní sešit str. 3/8,9), pravopisu párových souhlásek (na folii pracovní sešit str. 5/5). V pátek večer zveřejním na www stránkách naší třídy učivo na celý příští týden. Přeji Vám pevné nervy a hlavně zdraví. Děkuji předem, že uděláte vše pro to, abychom situaci zvládli a děti co nejméně o výuku připravili. V případě nejasností mě kontaktujte na email cilova@zsjindrichov.cz
6.týden 5.-9. říjen
ČJ
Psaní párových souhlásek uprostřed slov (zahrá-ka (d,t)
M
Vyvození a osvojení operace dělení 2
Opakování- Pamětné sčítání a odčítání dvojciferných a jednociferných čísel v oboru do 100 s přechodem desítky.
PRV
Dopravní spojení do sousedních obcí, měst
Upozornění:
Žádám rodiče, aby důsledně dodržovali hygienu roušek a každý den mělo dítě nově vypranou roušku v sáčku (jednu na dopoledne, jednu na odpoledne).
5.týden 28.-2. říjen
ČJ
Abeceda, psaní párových souhlásek na konci slov (pá- (vf), sní-(hch)
M
Vyvození a osvojení operace násobení 2
Pamětné sčítání a odčítání dvojciferných a jednociferných čísel v oboru do 100 s přechodem desítky.
PRV
Poloha obce v krajině, název, části, uliční síť
Upozornění:
Žádám rodiče, aby důsledně dodržovali hygienu roušek a každý den mělo dítě nově vypranou roušku v sáčku (jednu na dopoledne, jednu na odpoledne).
Pokyny a opatření v souvislosti s COVID-19
ZÁJMOVÉ ÚTVARY nebudou otevřeny tak, jak bylo avizováno, tedy nebudou fungovat od 1. 10. 2020 tak, jak jsme byli zvyklí. O jejich otevření budete včas informováni vedoucím kroužku.
Informace o nošení roušek pro 1. stupeň (1.-5. ročník)
V rámci výuky v učebnách se ochrana dýchacích cest nevyžaduje. Ochrana dýchacích cest není vyžadována ani během přestávek při pobytu žáků v učebně. Žáci i všichni pracovníci školy musí nosit ochranu dýchacích cest ve společných prostorách školy (např. chodby a záchody). Podrobné znění naleznete na hlavních stránkách školy.
4.týden 21.-25. září
ČJ
Obecná a vlastní jména- pravopis
M
Pamětné odčítání dvojciferných a jednociferných čísel v oboru do 100 s přechodem desítky (8-9, 53-7). Názvy čísel pro operaci odčítání
PRV
Orientace v krajině, určování sv. stran, odhad vzdálen. Moravskoslezský kraj
Upozornění:
v rámci výuky AJ prosím o zaplacení pracovního sešitu k učebnici Superminds (bude využit i ve 4. ročníku) 252,-Kč, zároveň je možno dokoupit univerzální obal na učebnici a pracovní sešit za 6,-Kč/ks
3.týden 14.-18. září
ČJ
Věta, druhy vět, souvětí
M
Pamětné sčítání dvojciferných a jednociferných čísel v oboru do 100 s přechodem desítky (5+9, 53+7, 53+8). Názvy čísel pro operaci sčítání
PRV
Určování světových stran , zastavěná a volná krajina, lidská sídla
Upozornění:
v rámci výuky AJ prosím o zaplacení pracovního sešitu k učebnici Superminds (bude využit i ve 4. ročníku) 252,-Kč, zároveň je možno dokoupit univerzální obal na učebnici a pracovní sešit za 6,-Kč/ks
2.týden 7.-11. září
ČJ
Pravopis po tvrdých a měkkých souhláskách
M
Pamětné sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu desítky (5+3, 50+3, 50+30, 53+5). Názvy čísel pro operaci sčítání a odčítání
PRV
Krajina v okolí obce, přírodní zvláštnosti
Upozornění:
v rámci výuky AJ prosím o zaplacení pracovního sešitu k učebnici Superminds (bude využit i ve 4. ročníku) 252,-Kč, zároveň je možno dokoupit univerzální obal na učebnici a pracovní sešit za 6,-Kč/ks
1.týden 1.-4. září
ČJ
Hlásky a jejich dělení, slabika, dékla samohlásek, počet slabik ve slově
M
Zápis čísla v desítkové soustavě, porovnávání čísel, pojmy více, méně, o kolik, matematické operace, dočítání do 10
PRV
Okolí školy, okolí domova, pravidla chování ve škole, v rodině, osobní bezpečí
MILÍ TŘEŤÁČCI!!!!!
Vítám Vás v novém školním roce 2020-2021.
Všem dětem přeji, ať se jim ve škole líbí, ať jim jde učení s hravostí a lehkostí, a ať si v kolektivu najdou spoustu nových kamarádů.
Vám, rodiče, přeji hodně trpělivosti při práci s Vašimi dětmi. Těším se na naši vzájemnou spolupráci.
Vaše třídní učitelka Mgr. Hana Cilová
Budu se na Vás těšít v úterý 1. září 2020 v 9:00 hod. před hlavní budovou naší školy, kde se uskuteční slavnostní zahájení školního roku.
Obědy se budou vydávat od 2. 9. 2020, svačinky až od 7. 9. 2020 (proto nezapomeňte nosit první týden svačinku a pití)
VE ČTVRTEK 10. září 2020 v 15:00 hod. PROBĚHNOU PRVNÍ HROMADNÉ INFORMATIVNÍ SCHŮZKY (ve třídě 3. ročníku -v 1. patře vlevo)
INFO Covid 19: děti nemusí nosit roušky, mohou být všichni ve třídě. Budeme dodržovat maximální hygienická opatření – časté mytí rukou, dezinfikování rukou. Všichni rodiče obdrží informace k seznámení a podpisu.
ORGANIZACE PRVNÍHO VYUČOVACÍHO TÝDNE
1.9. 2020
Po slavnostním zahájení školního roku odchod domů nebo do družiny
Provoz družiny 6:00hod- 13:30 hod.
2. 9. 2020
Výuka bude končit po 4. vyučovací hodině v 11:15
- Budu potřebovat telefonní spojení na rodiče, mailovou adresu, zdravotní pojišťovnu
- přineste si aktovku, kapsář, obaly na sešity a učebnice
- psací potřeby, přezůvky
- balík papírových utěrek, balík papírových kapesníků (ve třídách nesmí být ručník)
Provoz družiny již v plném rozsahu od 6:00- 7:40 a od 11:15- 16:00
- od 3.9. 2020 se začíná učit podle rozvrhu